וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע של תאונות בצה"ל: עוד שני כלי רכב התהפכו

5.12.2013 / 13:29

ג'יפ צבאי התהפך במהלך מבצע בעיירה הפלסטינית קבטיה, ומשאית התהפכה לאחר שהתנגשה ברמזור בצומת גילת. בסך הכול אירעו חמש תאונות בכלי רכב צבאיים ב-48 השעות האחרונות

לאחר שורת תאונות דרכים בצה"ל בימים האחרונים, גם הבוקר (חמישי) המשיך הרצף, ושני כלי רכב צבאיים נוספים התהפכו בשני אירועים נפרדים. ג'יפ צה"ל מסוג "דוד" התהפך בעיירה הפלסטינית קבטיה בצפון השומרון, לא היו נפגעים. התאונה אירעה במהלך מבצע מעצרים שערכה חטיבת כפיר, כתוצאה מאיבוד שליטה על הרכב, שהתהפך על צדו והידרדר לשולי הכביש. בגלל המיקום העוין, נשקפה סכנה לחיילים וכוחות צבא גדולים הוקפצו למקום כדי להגן על הלוחמים ולסייע בחילוץ. גורם צבאי מסר כי מתחקיר ראשוני עולה שהגורמים לתאונה היו חוסר ערנות של הנהג ואי הקפדה על כללי נהיגה בגשם.

במקרה אחר, שני חיילים נפצעו באורח קל בהתהפכות משאית של מערך התובלה בצומת גילת סמוך לאופקים, היום בשעות הצהריים. נהג המשאית, שהוביל מזון לחיילים המשרתים בבסיסי האזור, איבד את השליטה על כלי הרכב, התנגש ברמזור והתהפך.

עוד תאונות בצה"ל:
תאונה בשיזפון: הטנק התהפך, שני לוחמים נפצעו
קצין צה"ל נדרס על ידי נגמ"ש בגולן ונפצע בינוני
צפו: ג'יפ צה"ל מתהפך בדרום בגלל נהג שיכור

רכב צה"לי רביעי שהתהפך בשבוע האחרון בקבטיה במהלך מבצע מעצרים. דצמבר 2013. מערכת וואלה! NEWS
הג'יפ שהתהפך בעיירה הפסטינית קבטיה/מערכת וואלה! NEWS

האירועים מצטרפים לשלוש תאונות נוספות שקרו בצה"ל במהלך היומיים האחרונים. במהלך אימון חטיבה 401 של חיל השריון בבסיס צאלים אתמול בשעות הצהריים, הידרדר ג'יפ מסוג "סופה 3" לתהום והתהפך. לא היו נפגעים. מוקדם יותר באותו יום, איבדה נהגת ג'יפ מסוג "דוד" את השליטה על ההגה בזמן נסיעה על הציר ההיקפי של היישוב עטרת שבדרום השומרון. הרכב נפל לתהום בעומק של ארבעה מטרים, התהפך, ונעצר הפוך על הגג. שני חיילים שהיו ברכב נפצעו באורח קל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תאונה במהלך מבצע מעצרים בעיירה הפלסטינית/מערכת וואלה!, צילום מסך

תאונה נוספת התרחשה בבוקר יום שלישי בגזרת אוגדת יהודה ושומרון, כאשר חייל מחטיבת גבעתי, שנהג ברכב ממוגן מסוג "זאב", ניסה להאט וגילה תקלה חמורה בבלמים. משלא הצליח לבלום, הוא החליט בקור רוח להתנגש במעקה הבטיחות. בגלל משקלו הכבד של הרכב, נפרץ המעקה והרכב הידרדר לשוליים והתנגש בעצים שהיו בסמוך. שלושה חיילים נפצעו באורח בינוני ופונו לבית החולים. מתחקיר האירוע עלה כי השלושה לא היו חגרו חגורות בטיחות בזמן הנסיעה.

גורם צבאי התייחס לרצף התאונות החריג, ואמר: "כחלק מתכנית שנבנתה על ידי מחלקת בטיחות ובקרת איכות בזרוע היבשה, ניכרת ירידה של כ-47% במספר ההתהפכויות בשנתיים החולפות". מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל רואה בבטיחות בדרכים ערך עליון ומשקיע מאמצים רבים להפיק לקחים וללמוד מכל אירוע על מנת למנוע הישנות מקרים דומים. נדגיש כי אין כל קשר בין המקרים וכל אירוע תוחקר פרטנית על ידי מפקדי היחידות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully