וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין צה"ל נדרס על ידי נגמ"ש בגולן; מצבו בינוני

30.1.2013 / 11:48

התאונה קרתה במהלך אימון שגרתי, כאשר הקצין כיוון את נהג הנגמ"ש שנסע לאחור. הוא פונה במסוק לטיפול רפואי בבית חולים, כשהוא סובל משבר בידו, וקיים חשש לשבר נוסף באגן

קצין צה"ל נפצע הבוקר (רביעי) באורח בינוני לאחר שנדרס על ידי נגמ"ש במהלך אימון ברמת הגולן. ככל הנראה, הקצין נפגע כאשר כיוון את הנגמ"ש, שנהגו נסע לאחור. הוא פונה במסוק לטיפול רפואי בבית החולים כשהוא סובל משבר בידו וחשש לשבר נוסף באגן.

חייל מכוון נגמ"ש ליד הגבול עם רצועת עזה, אוקטובר 2012. AP
חייל מכוון נגמ"ש של צה"ל/AP

בראשית החודש נפצעה באורח קשה מ"כית טירונים לאחר שכדור נפלט לעברה במהלך מטווח של המשטרה הצבאית בבסיס ליד בית ליד שבשרון. מתחקיר ראשוני עלה כי כיתת החיילים נערכה למטווח לאחר שהוקראו הוראות הבטיחות, ולפתע ירתה אחת החיילות במצב אוטומטי שני כדורים והשליכה את הנשק בבהלה. מפקדת הכיתה נפגעה בחזה והתמוטטה. היא פונתה לבית החולים הלל יפה בחדרה לאחר טיפול רפואי במקום.

כמה שעות קודם, בתאונה אחרת שאירעה בבסיס חיל האוויר ברמת דוד שבצפון, נטשו טייס ונווט מטוס F-16 לאחר שזיהו בו תקלה טכנית חמורה במהלך הנחיתה. אנשי הצוות, שלא נפגעו באירוע, הועברו לסדרת בדיקות רפואיות בבית חולים. למטוס נגרם נזק כבד. בדיקה ראשונית העלתה כי המטוס גלש לנחיתה בבסיס, ובשלב מסוים הבחינו הבקרים בבסיס כי הטייס והנווט, שישבו במטוס בזמן ששעט על המסלול במהירות של 300 קילומטרים לשעה, נוטשים את כלי הטיס לאחר הנגיעה בקרקע. עוד התברר כי הנטישה נבעה מהתקפלות כן הנסע של המטוס בשעת הנחיתה, תקלה שעלולה הייתה לגרום לו לסטות מהמסלול, להתהפך ולהתנגש בתעלה הסמוכה. צוותי כיבוי אש והצלה הגיעו למקום וכיבו את האש שפרצה במטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully