וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית בגבול סוריה: פיצוץ סמוך לכוח צה"ל

הפיצוץ אירע כשכוח צה"ל היה בפעילות על גדר הגבול במרכז רמת הגולן. לא היו נפגעים, אולם לג'יפ נגרם נזק. נבדק אם מדובר במטען חבלה או במוקש. גורמי צבא: "לא אירוע מקרי"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יותם בן-דוד

(שר הביטחון יעלון מתייחס לאירוע בגולן בתחילת השבוע)

פיצוץ אירע סמוך מאד לכוח צה"ל שהיה בפעילות מבצעית בגבול ישראל-סוריה במרכז רמת הגולן. נבדקת אפשרות שמדובר במטען חבלה שהופעל נגד הכוח, או במוקש שזלג מהשטח הסורי והתפוצץ מסיבה לא ברורה - אם כי זו נראית אפשרות קלושה יותר. חרף הפיצוץ, לא דווח על נפגעים בקרב הכוחות שפעלו שם. בעקבות האירוע הוזנקו לזירה כוחות גדולים של צה"ל. לפי הגורמים בשטח, "לא נראה שהאירוע הוא מקרי".

גורמים בשטח דיווחו כי ההדף כתוצאה מפיצוץ חומר הנפץ הורגש היטב בתוך הג'יפ, ובסקירת הרכב שבוצעה לאחר מכן אותר נזק לשמשה האחורית. הכוחות באזור התקרית ממשיכים לסקור את האזור, והוכרזה הקפאת מצב.

ביום שני אותרו רסיסי פצצת מרגמה בשטח ישראל, סמוך למג'דל שמס שבצפון רמת הגולן. זמן קצר לאחר מכן נפתחה אש לעבר כוח צה"ל ליד הגבול - שהשיב אש מנשק קל לעבר מקור הירי. לא היו נפגעים באירוע, ומדובר צה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה במטרה הסורית. בעקבות האירוע, ביקר שר הביטחון משה יעלון ברמת הגולן ובחן מקרוב את היערכות צה"ל לאפשרות של הסלמה בגבול עם סוריה.

"אנחנו יודעים שהירי שבוצע אל עבר כוחותינו ברמת הגולן הוא ירי מכוון. זו לא הפעם הראשונה שזה קורה. יחד עם זאת, לפי הבנתנו האירוע של אתמול היה נקודתי, של חייל סורי שהחליט לפתוח לעבר כוחותינו באש", אמר יעלון במסגרת סיור שנערך בתחילת השבוע ברמה עם אלוף פיקוד צפון יאיר גולן וקצינים נוספים.

עוד בנושאי צבא וביטחון:
אלוף דני מט, ממפקדי חטיבת הצנחנים, מת בגיל 86
נתניהו לסוכנות מוסד: "אתן וונדר-וומן אמיתיות"
שבוע של תאונות בצה"ל: עוד שני כלי רכב התהפכו

אש נורתה לעבר כוח צה"ל בגבול עם סוריה, דצמבר 2013. ג'יליס
כוחות צה"ל פועלים באזור מג'דל שמ"ס/ג'יליס

במג'דל שמס פעלו אחרי התקרית כוחות הנדסה קרבית והמשטרה לאיתור נזקי הפצמ"ר, שנמצאו בין שני מבנים בסמוך לתחנת דלק בכפר הדרוזי. באחד מהמבנים נמצא חדר כושר בו היו באותה שעה עשרות בני אדם ובמבנה השני, שנמצא בתהליכי בנייה, עבדו פועלי בניין. "זה קרה בסביבות השעה שמונה וחצי בבוקר. הייתי על המרפסת של המבנה והכנתי לעצמי את הקפה הראשון של הבוקר", סיפר אחד הפועלים במקום, שהיה עד לאירוע. "פתאום שמעתי שריקה של טיל, הרמתי את העיניים וראיתי איך הוא נופל. שמעתי בום אדיר, זה היה מפחיד מאוד, אבל אף שבאזור היו הרבה אנשים, בנס איש לא נפגע".

(עדכון ראשון: 17:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully