וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

שבוע אבל הוכרז בדרום אפריקה עם מותו של מנדלה; הארגון למניעת נשק כימי הודיע כי המאגרים בסוריה הושמדו; וליברמן פסימי באשר לשיחות עם הפלסטינים. הכותרות שעשו את השבת

מטען חבלה הופעל נגד כוח צה"ל בגבול סוריה; אין נפגעים

מבדיקת צה"ל עולה כי הפיצוץ שאירע אתמול (שישי) סמוך לכוח צה"ל בגבול ישראל-סוריה נגרם ממטען חבלה שהופעל נגד הכוח בצד המזרחי של הגדר. גורמי צבא מסרו כי טרם התברר מי הגורם שאחראי להנחת המטען, אם מדובר באנשי אל-קאעדה או בצבא הסורי, ולפי שעה, שום ארגון לא קיבל אחריות למעשה. מאז אתמול מתוגבר אזור הפיצוץ בכוחות צה"ל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אף ארגון לא קיבל אחריות. כוחות צה"ל בגבול סוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התקרית אירעה אתמול בשעות אחר הצהריים, בזמן שהכוח היה בפעילות מבצעית סמוך לגבול במרכז רמת הגולן. איש לא נפגע מקרב החיילים שפעלו במקום. גורמים בשטח דיווחו כי ההדף כתוצאה מהפיצוץ הורגש היטב בתוך הג'יפ של הכוח, ובסקירה של כלי הרכב שנעשתה לאחר מכן התגלה נזק שנגרם לשמשה האחורית. בצה"ל נעשה תחקיר מעמיק, כולל מאמץ מודיעיני ממוקד, לפענוח האירוע.

ליברמן: אין סיכוי להסכם עם הפלסטינים בשנה הקרובה

שר החוץ, אביגור ליברמן, נשא הלילה דברים במסגרת "פורום סבן" של מכון ברוקינגס שנפתח אמש בוושינגטון הבירה, והביע פסימיות באשר לעתידן של השיחות עם הפלסטינים. "אני לא בחור טוב, אבל החבר'ה הטובים שניסו לא הצליחו להביא שלום. אפילו ביבי בהסכם וואי", אמר ליברמן. "הטעות שאני רואה - לא צריך להתחיל מביטחון או פליטים, אלא דבר פשוט כמו אמון, וכרגע יש אפס אמון בין הצדדים".

ליברמן העריך כי למרות מאמציו של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, שאמר אתמול כי הצדדים קרובים להסכם כפי שלא היו בשלוש השנים האחרונות, ישראל והפלסטינים לא יזכו להסכם כולל או לפריצת דרך בשנה הקרובה. עם זאת, ציין כי חשוב לשמור על הדיאלוג: "אנחנו חיים באותה השכונה, אחרי הכול", אמר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

הלווייתו של נלסון מנדלה תהיה "הכי גדולה מאז דיאנה"

הלווייתו של מנהיגה לשעבר של דרום אפריקה, נלסון מנדלה, שהלך לעולמו ביום חמישי בגיל 95 תתקיים ב-15 בדצמבר – כך הודיע בשישי הנשיא הדרום אפריקני ג'ייקוב זומה. הוא יובא למנוחות בכפר מוצאו קונו שבמזרח המדינה. כמו כן, הוכרז שבוע אבל בדרום אפריקה, שיכלול טקס אשכבה למנדלה באצטדיון הכדורגל האולימפי של יוהנסבורג ב-10 בחודש.

עשרות אלפי בני אדם צפוים להתכנס באצטדיון לטקס ומיליונים יצפו בו ברחבי העולם בשידור החי. לפי דיווח ב"טיימס" הבריטי הבוקר, ההלוויה תהיה הגדולה ביותר מאז זו של הנסיכה דיאנה בשנת 1997, וייקחו בה חלק ראשי מדינות מכהנים ולשעבר מרחבי העולם - בהם נשיא ארה"ב ברק אובמה, מלכת אנגליה אליזבת ועוד.

"כל התחמושת לנשיאת נשק כימי בסוריה – הושמדה"

הארגון למניעת הפצת נשק כימי (OPCW) הודיע ביום בשישי בערב כי כל התחמושת לנשיאת נשק כימי – הושמדה. סוכנות הידיעות AP דיווחה כי אנשי הארגון, הפועלים בסוריה לאור ההסכם שגובש בנושא בשיתוף ארה"ב ורוסיה, מסרו כי בנוסף הושמדו כמה מבנים בתוך מתקנים לייצור נשק.

המהלך מהווה צעד משמעותי נוסף להשלמת התכנית שנועדה לפרק לחלוטין את סוריה מנשק כימי עד אמצע 2014. לפי הדיווח של הארגון, הארגון אחראי על השמדת 800 טונות של כימיקלים ו-7.7 מיליון ליטרים של פסולת נוזלית, המקום האחרון שבו פעלו הפקחים הוא העיר למודת הקרבות – חומס. אחרי פעולות ההשמדה שאירעו בכמה אתרים באזור, הם נסגרו לתנועה מסיבות ביטחוניות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פקחים האו"ם בסוריה./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully