וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: אין סיכוי להסכם עם הפלסטינים בשנה הקרובה

שר החוץ נאם בפורום סבן, והעריך כי למרות מאמציו של ג'ון קרי, לא תושג פריצת דרך: "יש אפס אמון בין הצדדים". על הסכם הגרעין: "יש מחלוקת עם ארה"ב, אך יש לקרר האווירה"

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בנתניהו וקרי, שלשום: "מוכנים לשלום היסטורי")

שר החוץ, אביגור ליברמן, נשא הלילה (שבת) דברים במסגרת "פורום סבן" של מכון ברוקינגס שנפתח אמש בוושינגטון הבירה, והביע פסימיות באשר לעתידן של השיחות עם הפלסטינים. "אני לא בחור טוב, אבל החבר'ה הטובים שניסו, לא הצליחו להביא שלום", אמר ליברמן, "אפילו ביבי בהסכם וואי". לדברי שר החוץ, "הטעות שאני רואה - לא צריך להתחיל מביטחון או פליטים, אלא דבר פשוט כמו אמון, וכרגע יש אפס אמון בין הצדדים". ליברמן העריך כי למרות מאמציו של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, שאמר אתמול כי הצדדים קרובים להסכם כפי שלא היו בשלוש השנים האחרונות, ישראל והפלסטינים לא יזכו להסכם כולל או לפריצת דרך בשנה הקרובה. עם זאת, ציין כי חשוב "לשמור על הדיאלוג, אנחנו חיים באותה השכונה, אחרי הכול".

עוד על תהליך השלום:
קרי: "ישראל והפלסטינים הכי קרובים לשלום זה שנים"
דעה | "אין עם מי לדבר"? זו לא המציאות
דיסקין מזהיר: "הסכסוך עם הפלסטינים קריטי יותר מאיראן"

אביגדור ליברמן בישבת סיעה של ישראל ביתנו, נובמבר 2013. נועם מושקוביץ
"טוב להיות בוושינגטון בתפקיד הזה". שר החוץ ליברמן/נועם מושקוביץ

"אני לא רואה שום כיבוש", הוסיף ליברמן. "מי שמדבר על כיבוש לא מבין היסטוריה של האזור ואת העובדות". הוא הסביר כי איננו מאמין בצעדים חד-צדדיים, וטען: "קיבלתי את חזון בר-אילן", הקובע כי תוקם מדינה פלסטינית לצד ישראל. ביחס ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר ליברמן: "אני לא בטוח שיש לו רוב אפילו ביהודה ושומרון".

עוד אמר שר החוץ כי: "בלתי אפשרי להסתיר את המחלוקות בינינו לבין ארצות הברית לגבי העסקה האיראנית, אך זה חיוני לקרר את האווירה. יש הבדל גדול בין העסקה עם סוריה - שנדרשה להשמיד את הנשק הכימי - לבין העסקה עם איראן, ששמרה על הצנטריפוגות והיכולת להעשיר אורניום. שר החוץ קרי היה היחיד שמחה כשחמינאי השווה את ישראל לכלבים - זה לא זכה לגינוי באירופה. הציפייה שלי לא מהאיראנים, אלא ממנהיגי אירופה".

פגישתם של מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי וראש הממשלה בנימין נתניהו. דצמבר 2013. נועם מושקוביץ
"לא צריך להתחיל מביטחון או פליטים". נתניהו וקרי, שלשום/נועם מושקוביץ

בתגובה לשאלתו של עיתונאי "וושינגטון פוסט", דייויד איגניישס, אמר בנוגע לשנה שבמהלכה נעדר מתפקידו עקב כתב האישום שעמד נגדו: "לא זוכיתי - נולדתי מחדש", והוסיף: "טוב להיות בוושינגטון בתפקיד הזה". ליברמן תיקן את מארחיו בכנס, שהציגו אותו כמי ש"היגר" ממולדובה. "לא היגרתי. עליתי – מדובר בהבדל רציני כשמדובר בסוגיה הפלסטינית", אמר.

היום צפויים לנאום בפורום סבן נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ושר החוץ, ג'ון קרי. היום דיברה בו שרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון. בין משתתפי הפורום השנה, גם שרת המשפטים ציפי לבני, השליח המיוחד למזרח התיכון, מרטין אינדיק, והיועץ המיוחד לשעבר של אובמה, דניס רוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully