וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: אציע רפורמות ב-NSA לטובת ביטחון הציבור

בראיון לרשת MSNBC התייחס נשיא ארה"ב לביקורת הגוברת עקב הפרסומים על שיטות המעקב של הממשל. בין השאר אמר אובמה כי בכוונתו ליזום צעדי פיקוח, אולם לא פירט את טיבם

על רקע הביקורת הגוברת בקרב הציבור בארצות הברית בעקבות הפרסומים על המעקבים שמבצע הממשל האמריקני, אמר הלילה (שישי) הנשיא ברק אובמה כי בכוונתו להציע רפורמות חדשות בסוכנות לביטחון לאומי האמריקנית (NSA). בריאיון לרשת MSNBC אמר הנשיא כי המטרה היא להעניק לאמריקנים "ביטחון רב יותר" בארגון, זאת בעקבות המידע הרב שהדליף עובד הסוכנות לשעבר אדוארד סנודן, שחשף את שיטות המעקב של הממשל.

עוד על מסמכי סנודן
מסמכי סנודן: ארה"ב מאכנת 5 מיליארד סלולריים ביום
"ארה"ב עקבה אחר הרגלי פורנו של קיצונים מוסלמים"
"בריטניה אפשרה לארה"ב לרגל אחר אזרחים חפים מפשע"

ברק אובמה, נשיא ארה"ב. נובמבר 2013. GettyImages
"צעדים לפיקוח-עצמי". אובמה/GettyImages

"בכוונתי להציע כמה צעדים לפיקוח-עצמי וליזום כמה רפורמות שיעניקו לאמריקנים ביטחון רב יותר", אמר אובמה. ואולם הוא לא ציין מה יהיה טיבן של הרפורמות. את הדברים אמר אובמה כיממה לאחר ש"הוושינגטון פוסט" חשף כי ה-NSA אוספת כחמישה מיליארד רשומות מיקום של טלפונים סלולאריים מדי יום. זאת בהתבסס על מסמכים שהדליף סנודן.

על פי הדיווח, הנתונים מאפשרים לסוכנות לאתר את תנועתם של גורמים שונים ולמפות קשרים בצורה אוטומטית. בכיר ב-NSA אף אמר ל"וושינגטון פוסט": "אנחנו מקבלים נפחים עצומים של מידע". הוא הוסיף כי הסוכנות מנצלת טלפונים של אמריקנים שנוסעים למדינות אחרות על מנת לשפר את איסוף המידע.

אדוארד סנודן מדליף מסמכי ה-NSA, הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב. מוסקבה, אוקטובר 2013. AP
עובד ה-NSA לשעבר, אדוארד סנודן/AP

בסוף החודש שעבר דיווחה רשת הטלוויזיה הקנדית CBC כי ממשלת קנדה אישרה ל-NSA לבצע פעילות ביון במהלך ועידת הפסגה של ה-G20 שנערכה בטורונטו בשנת 2010. לפי הדיווח, המבוסס על המסמכים שהדליף סנודן, ארצות הברית הפכה את השגרירות באוטווה, בירת קנדה, למרכז פיקוד ביטחוני במהלך מבצע הריגול בן שישה ימים, על רקע הפגישות שנערכו בין מנהיגי מדינות ה-G20.

בחודש אוקטובר חשף הגרדיאן הבריטי, בהתבסס על מסמכי סנודן, כי ה-NSA צותתה למכשירי הטלפון של 35 מנהיגי מדינות, זאת לאחר שקיבלה את מספרי הטלפון מגורמים בכירים בממשל האמריקני. לפי הדיווח, הסוכנות עודדה את "לקוחותיה" בבית הלבן - משרד החוץ ומשרד ההגנה - לחלוק עמה את המאגרים של אנשי הקשר שברשותם, על מנת שאלה יצורפו למאגר האישים הנתונים למעקב.

באותו חודש אף חשף העיתון הגרמני "דר-שפיגל" כי אנשי ה-NSA צותתו לטלפון של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, מאז 2002. מקור במשרדה של מרקל מסר לעיתון כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ששוחח השבוע עם הקנצלרית בנושא, התנצל והסביר כי לא ידע על המעקב אחריה. הוא טען באוזניה כי לו היה יודע על כך – היה מונע זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully