וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריז: בשר עטלפים וקיפודים - ללא ידיעת הלקוחות

הלקוחות במעדנייה למאכלים אקזוטיםי לא עודכנו על תכולת הבשר, שהגיע מהרפובליקה המרכז אפריקנית. "הבשרים האלה אינם מפוקחים מבחינה בריאותית, ואינם ראויים למאכל"

הפריזאים ידועים בחיבתם למאכלים מיוחדים, אולם לקוחות שהגיעו למעדנייה ברובע ה-18 בעיר קנו בשר של עטלפים, קיפודים ואיילות מבלי שידעו על כך בכלל. 40 קילוגרמים של בשר, שהגיע בכלל מהרפובליקה המרכז אפריקנית, הוחרמו מהחנות. כך הודיעה היום (חמישי) משטרת פריז. מבדיקת הבשר שנערכה במשטרה, נראה שהוא הכיל בשר פיגולים מסוגים שונים: "חמישה קיפודים, 15 איילות, 20 עטלפים וגם חגבים".

על פרשת בשר הסוס שהסעירה את אירופה השנה:
לעג לרש? שר גרמני: לחלק את בשר הסוס לנזקקים
האם האירופאים אכלו חמורים שנשחטו?
גם לזניות הוסרו מהמדפים; קמרון: "המצב בלתי נסבל"

במעבדתו של פרופ' נחום אולנובקסי, חוקר ניווט בעטלפים במכון ויצמן למדע. דרור עינב
בבשר שהוחרם נמצא בשר עטלפים, חגבים, איילות וקיפודים/דרור עינב

המזון החשוד התגלה במהלך ביקור של פקחים במקום. הם הבחינו בבשר מוזר שאוחסן בשלושה מקפיאים. "הבשרים האלה אינם מפוקחים מבחינה בריאותית, ואינם ראויים למאכל", נמסר ממקורבת לחקירה למקומון הפריזאי "מטרו ניוז". לדבריה, על בעלי המעדנייה לספק לכך הסבר בהקדם. המעדנייה, שלא חשפה את מקור הבשר בפני לקוחותיה, ממתגת עצמה כחנות לממכר מאכלים אקזוטיים.

בחורף שעבר פרצה בהלה באירופה, לאחר שענקית המרכולים הבריטית "טסקו" הורידה מהמדפים כמה מותגים של המבורגרים, אחרי שבדיקות מעבדה איתרו בהם שיירים של בשר סוסים. זמן קצר אחר כך אתרו מוצרי בשר שהכילו כמויות גדולות ביותר של בשר הסוסים גם בצרפת, בשבדיה ובצ'כיה. בהמשך עלה החשד שנתחים רבים של בקר החשודים כבשר סוס הכילו למעשה בשר שמקורו בחמורים. חוזה בווה, סגן נשיא ועדת החקלאות של הפרלמנט האירופי, אמר כי מקורו של חלק מהבשר ה"נגוע", הוא בבהמות שמקורן ברומניה. אחת מהשלכות הפרשה הייתה זינוק של הביקוש לבשר כשר בבריטניה ובמדינות אחרות באירופה וכן לעלייה חדה בקניות אצל קצבים, שם הבשר יקר יותר מזה שנמכר במרכולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully