וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעג לרש? שר גרמני: לחלק את בשר הסוס לנזקקים

פתרון יצירתי אך שנוי במחלוקת לשערוריית "הבשר הנגוע": שר הפיתוח קרא לתרום את מוצרי הבשר לעניים במקום להשליכו. כומר בכיר תמך בהצעה, אך האופוזיציה הגדירה זאת "אבסורד"

הצעה יצירתית אך מעוררת מחלוקת בגרמניה: שר הפיתוח דירק ניבל קרא אתמול (שבת) לתרום את מוצרי הבשר שהתגלו כמכילים בשר סוס – לעניים. לפי רשת BBC, ניבל אמר כי "איננו יכולים לזרוק סתם כך מזון טוב". הראשון להציע את הרעיון היה חבר מפלגת השלטון הנוצרית-דמוקרטית, הרטוויג פישר, שאמר ל"בילד" הגרמני כי יש לעשות שימוש בבשר שנמצאו בו שאריות בשר סוס לטובת נזקקים. גורמים שונים בברלין הביעו תמיכה בהצעה, ביניהם שר הפיתוח ניבל, שציין כי יש 800 מיליון רעבים בעולם.

בדיקות מעבדה עם מבחנה לאיתור בשר סוס. מינכן, גרמניה, פברואר 2013. רויטרס
בשר שנבדק בשבוע שעבר במעבדה בגרמניה/רויטרס

לדברי השר, "אפילו בגרמניה, יש לצערנו אנשים החווים מצוקה כלכלית, אפילו בכל הנוגע למזון. אני חושב שאיננו יכולים להשליך מזון טוב כאן בגרמניה". האופוזיציה בגרמניה שללה את ההצעה המפתיעה, שהוגדרה כ"אבסורד", בטענה כי מדובר בעלבון לעניים.

מי שדווקא הסכים עם הפתרון האפשרי הוא נציגה של הכנסייה האוונגליסטית בגרמניה, פרלטה ברנרד פלמברג. הכומר הבכיר אמר כי "אנו ככנסייה מודאגים ממנטליות ה'זרוק לפח' בחברה שלנו. איך והאם לחלק את המוצרים – אלה הן שאלות שאנו חייבים לבחון אותן". לדבריו, "להשליך מזון שניתן לצרוך אותו ללא כל סכנה הוא פעולה שוות ערך לסימון המוטעה של המוצרים, והדבר אינו יכול להוות פתרון".

כזכור, שערוריית בשר הסוס פרצה באמצע החודש שעבר, אז הודיעה ענקית המרכולים הבריטית "טסקו" כי הורידה מהמדפים כמה מותגים של המבורגרים, אחרי שבדיקות מעבדה איתרו בהם שיירים של בשר סוסים. זמן קצר אחר כך אתרו מוצרי בשר שהכילו כמויות גדולות ביותר של בשר הסוסים גם בצרפת, בשבדיה ובצ'כיה.

לפני כשבועיים עלה החשד שנתחים רבים של בקר החשודים כבשר סוס הכילו למעשה בשר שמקורו בחמורים. חוזה בווה, סגן נשיא ועדת החקלאות של הפרלמנט האירופי, אמר כי מקורו של חלק מהבשר ה"נגוע", הוא בבהמות שמקורן ברומניה. אחת מהשלכות הפרשה הייתה זינוק של הביקוש לבשר כשר בבריטניה ובמדינות אחרות באירופה וכן לעלייה חדה בקניות אצל קצבים, שם הבשר יקר יותר מזה שנמכר במרכולים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully