וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר מדיני: מצרים גירשה את שגריר טורקיה מקהיר

לאחר שראש ממשלת טורקיה ארדואן כינה את הממשלה הזמנית במצרים "פרובוקטיבית", החליטה קהיר לגרש את השגריר והכריזה שהוא "אישיות בלתי רצויה". טורקיה הגיבה באותו מטבע

הרוחות מתלהטות: מצרים גירשה היום (שבת) את שגריר טורקיה בקהיר, חוסיין אבני בוטסלי. ההחלטה מגיעה על רקע דבריו של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, שכינה ביום חמישי את ממשלת המעבר במצרים "פרובוקטיבית". דובר משרד החוץ המצרי, באדר עבד אל-אתי, הסביר את ההחלטה ואמר כי טורקיה "מנסה להשפיע על דעת הקהל נגד האינטרסים של מצרים בכך שהיא תומכת במפגשים של ארגונים המנסים לזרוע חוסר יציבות במדינה".

לדברי עבד אל-אתי, לצד ההחלטה על גירוש השגריר הטורקי, החליטה מצרים גם "להוריד את רמת היחסים (עם טורקיה), להכריז על שגריר טורקיה 'פרסונה נון גראטה' (אישיות בלתי-רצויה) ולא לשלוח את השגריר שלנו לטורקיה". בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית הוא כינה את דבריו ה"פרובוקטיביים" של ארדואן לפני יומיים היוו "התערבות בענייניה הפנימיים של מצרים".

מפגינים בעת פתיחת משפטו של נשיא מצרים לשעבר, מוחמד מורסי, אוקטובר 2014. Amr Nabil, AP
מפגינים מחוץ למשפטו של מורסי בקהיר, בתחילת החודש/AP, Amr Nabil

טורקיה הייתה מהמדינות שמתחו ביקורת על ההפיכה הצבאית שהדיחה את נשיא מצרים, מוחמד מורסי, מכיסאו בחודש יולי האחרון. זאת, לאחר שמאז נבחר מורסי לתפקיד הנשיא ביוני 2012, תנועת האחים המוסלמים פיתחה קשר הדוק עם מפלגת השלטון של ארדואן בטורקיה (AK).

בתגובה לצעדם של המצרים, הכריזה לאחר כמה שעות טורקיה על שגריר מצרים באנקרה "אישיות בלתי רצויה. "היחסים הדיפלומטיים בינינו הורדו דרגה, והשגריר המצרי עבד א-רחמן סלאח א-דין הוכרז כאישיות בלתי רצויה", נמסר בהודעת משרד החוץ הטורקי.

יצוין, כי בעקבות המתיחות בין המדינות, בחודש אוגוסט האחרון החזירו טורקיה ומצרים את שגריריהן. בעוד השגריר הטורקי שב לקהיר בספטמבר, השגריר המצרי, עבד א-רחמן סלאח א-דין, נשאר במצרים.

לקריאה נוספת:
מצרים וטורקיה: סופו של ירח הדבש
מצרים פרסמה לראשונה לוח זמנים לסיום המשטר הצבאי
מורסי בכלוב והקצינים מתמוגגים: שעת הנקמה הגיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully