וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים פרסמה לראשונה לוח זמנים לסיום המשטר הצבאי

10.11.2013 / 10:06

שר החוץ פהמי אמר כי הבחירות לפרלמנט ייערכו עד חודש מרץ והבחירות לנשיאות ייערכו בקיץ. לדבריו, גם האחים המוסלמים יורשו להתמודד. המועמד המוביל לנשיאות - הגנרל סיסי

מצרים תערוך בחירות לפרלמנט בחודש פברואר או מרץ 2014, והבחירות לנשיאות יתקיימו בתחילת הקיץ. בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס, שרטט לראשונה שר החוץ נביל פהמי לוח זמנים לסיום המשטר הזמני-צבאי, השולט במצרים מאז הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי בחודש יולי האחרון.

פהמי, שהתראיין בביקור בספרד, אמר כי מפלגת "החופש והצדק" של האחים המוסלמים תורשה להתמודד לפרלמנט למרות שהתנועה הוצאה מהחוק. לדבריו, מועד הבחירות לנשיאות יוכרז בסוף האביב הקרוב, הבחירות עצמן יתקיימו "תוך חודשיים לכל היותר" מיום ההכרזה.

המועמד המוביל לנשיאות הוא שר ההגנה ומפקד הצבא, הגנרל עבד אל-פתאח א-סיסי, השולט במצרים עם הנשיא הזמני עדלי מנצור. סיסי טרם הכריז על מועמדתו לתפקיד, אך תומכיו מחתימים מיליוני בני אדם על עצומות הקוראות לו לרוץ לנשיאות.

מפקד צבא מצרים הגנרל עבד אל פתאח א-סיסי. קהיר, ספטמבר 2013. רויטרס
הגנרל סיסי. תומכיו מחתימים עצומות הקוראות לו להתמודד לנשיאות/רויטרס

שר החוץ פהמי אמר כי בחודש דצמבר ייערך משאל עם על החוקה החדשה. ועדה של 50 מומחים מנסחת בימים אלה את החוקה, שנועדה להחליף את זו שניסח מוחמד מורסי בעזרת אנשי דת קיצוניים.

לדברי שר החוץ, "מצרים נעה קדימה יותר ממה שאנשים חושבים". עם זאת, הוא הודה בקיומו של משבר פנימי במדינה, ואמר כי "אנו צריכים להשתלט על בעיות הביטחון. אך גם זה נמצא בהתקדמות, ונוכל לקבל תיירים מחדש".

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ביקר בקהיר בשבוע שעבר, בפעם הראשונה מאז שארה"ב השעתה את הסיוע הכלכלי שהיא מעניקה למצרים. בפגישתו עם פהמי ועם סיסי, הוא הפציר בהם לסיים את המשטר הצבאי ולהתקדם לדמוקרטיה. "יציבות תעודד תיירות והשקעות, ובהמשך גם תעסוקה", אמר בביקורו.

לקריאה נוספת
מורסי מתקשה להסתגל לכלא: "אני הנשיא, מגיע לי אווז!"
הנשיא המודח בכלוב: הנקמה של הגנרל סיסי מוגשת קר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully