וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 92 מכר אלבומים נדירים מהטירה של היטלר

קשיש צרפתי שלחם בצבא צרפת במלחמת העולם השנייה לקח 4 אלבומים מהטירה של הצורר הנאצי בתור "מזכרת". עם עשרת אלפים האירו שקיבל תמורתם הוא מתכוון לקנות "מתנות לנכדים"

פול ג'רבי, קשיש צרפתי בן 92, שלחם בצבא צרפת במלחמת העולם השנייה, העמיד למכירה ארבעה אלבומי תמונות נדירים שלקח כ"מזכרת" מטירתו של מנהיג גרמניה הנאצית אדולף היטלר.

האלבומים, שמכילים צילומים ומכתבי הערצה שנשלחו לפיהרר הגרמני בשנות ה-30' וה-40' של המאה הקודמת, נמכרו במכירה פומבית במערב צרפת תמורת 10,000 אירו. שניים מהם כרוכים בעור בצבע אדום ומעוטרים בנשר, סמל הרייך. ג'רבי, שלקח את האלבומים בימיה האחרונים של מלחמת העולם מהספרייה שב"ברגהוף", טירתו של היטלר באלפים הבווארים, אמר כי הוא מתכוון לקנות לנכדיו מתנות בכסף שהרוויח מהמכירה.

הקשיש, שהיה אז חייל בן 24 בארמיה השנייה של צבא צרפת סיפר כי כשהוא ושאר הלוחמים הגיעו לטירה המפורסמת שבהרים ב-4 במאי 1945, ימים ספורים אחרי התאבדותו של היטלר בבונקר בברלין, הם לא מצאו שם איש. "היינו הראשונים, האמריקנים הגיעו מאוחר יותר", סיפר לערוץ החדשות פרנאס 24.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'רבי מציג את האלבומים שנמכרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עבורנו מדובר בזיכרונות מיוחדים. להגיע בסוף המלחמה למקום של היטלר היה משמח אחרי כל מה שעברנו". הוא הוסיף כי ביומיים ששהו ב"ברגהוף" הם הספיקו גם "לטעום מהיינות הצרפתיים המשובחים" שהיו במקום. "הילדים שלי לא רצו את האלבומים, אז חשבתי שאולי אעשה איתם משהו. יש לי הרבה חברים שמכרו דברים – במיוחד אחרי המלחמה", סיכם.

עוד בערוץ החדשות:
יום מכריע בז'נבה: "מתקרבים להסכם"
נוסע שהתפרע בטיסה הוביל למצב חירום בנתב"ג
מיהו האדם המסתורי שנכנס למיטה עם אבותינו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully