וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי על התנגדות נתניהו להסכם הגרעין: "הוא טועה"

לאחר הודעת נתניהו כי ינסה להביא לשינויים בהסכם עם איראן, ענה לו שר החוץ האמריקני והבהיר כי זו זכותו להתנגד, אך הוא טועה. בנוסף, הודיע כי הביקור שתוכנן בארץ יידחה

צילום: מור שאולי, עריכה: יאיר דניאל

(נתניהו מתייחס להסכם עם איראן, אתמול)

נמשכת ההתנצחות בין ירושלים לוושינגטון: שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, אמר הערב (שני) כי הוא סבור שראש הממשלה, בנימין נתניהו, טועה באומרו כי הסכם הגרעין בין מעצמות המערב לבין איראן - שיכלול הקלה מסוימת בסנקציות המושתות על הרפובליקה האיסלאמית – יפגע בביטחון ישראל. אולם, יחד עם זאת, הבהיר קרי, שדיבר במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ הטורקי אחמט דאווטאולו בוושינגטון, כי לנתניהו "זכות מלאה" להביע את התנגדותו להסכם אפשרי עם טהראן. קרי סירב לומר אם השבוע צפוי להיחתם ההסכם המדובר, במסגרת חידוש שיחות הגרעין בז'נבה ביום רביעי הקרוב. "אנחנו ננהל משא ומתן בתקווה וברוח טובה", אמר.

בנוסף, בניגוד להודעת לשכת ראש הממשלה על כך ששר החוץ האמריקני צפוי להגיע ביום שישי הקרוב לישראל על מנת לדון עם נתניהו בסוגית הגרעין, אמר קרי כי הוא מתכנן לבקר באזור רק בסוף החודש, ב-28 בנובמבר, מיד לאחר חג הודיה.

חששה העיקרי של ישראל הוא מפני הסכם חלקי שתמורתו יסירו מדינות המערב חלק מהסנקציות המוטלות על המשטר האיראני, או אי-הטלה של סבב נוסף של סנקציות. בעוד נתניהו מנסה לשכנע את המערב שלא להסיר סנקציות כל עוד טהראן לא מפסיקה באופן מוחלט את הפעילות הגרעינית שלה, כעת מתמקדים הדיונים בין איראן לבין המעצמות בהפסקת בניית כור המים הכבדים באראק בלבד.

בתוך כך, התקבל היום דיווח לפיו איראן מסתירה מתקן גרעיני תת-קרקעי חדש בקרבת העיר איספהן. קבוצה של גולים איראנים, קבוצת אופוזיציה שיושבת בפריז המכונה "מועצת ההתנגדות הלאומית של איראן", פרסמה הודעה לפיה המתקן הסודי נבנה בסמוך לכביש איספהן-שיראז שבמרכז המדינה בין השנים 2005 ל-2009 וקיומו הוסתר מפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שביקרו מספר רב של פעמים במדינה כדי לעקוב אחר פעילות גרעינית אסורה שתעיד על פיתוח נשק אטומי.

עוד בנושא:
"איראן בנתה מתקן גרעין חשאי ליד איספהן"
נתניהו: ננסה לשכנע את ידידינו לשפר ההסכם עם איראן
פרס עוקץ את נתניהו: "לא רק אנחנו יודעים הכול"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully