וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ננסה לשכנע את ידידינו לשפר ההסכם עם איראן

17.11.2013 / 11:48

בצל המתיחות בין ישראל לארה"ב סביב ההסכם המתגבש עם איראן, הודיע ראש הממשלה כי שר החוץ קרי יגיע השבוע לביקור נוסף בישראל לדון בנושא. "גם בין ידידים טובים יש מחלוקות"

צילום: מור שאולי, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, יגיע לביקור נוסף בישראל ביום שישי הקרוב. השניים צפויים להיפגש ולדון בהסכם הגרעין עם איראן, שאליו הביע נתניהו התנגדות נחרצת. "ננסה לשכנע את ידידינו בעולם לגבש הסכם הרבה יותר טוב", אמר נתניהו. "גם בין הידידים הטובים ביותר יכולות להיות מחלוקות".

סבב שיחות הגרעין בין שש המעצמות – ארצות הברית, בריטניה, צרפת, סין, רוסיה וגרמניה – לבין איראן ייפתח השבוע ביום רביעי ויימשך עד שישי, בעיר ז'נבה שבשווייץ. בקרב כל המעצמות השותפות לשיחות ישנה אופטימיות שניתן יהיה להשיג הסכם ביניים עם איראן עד יום שישי. לא ברור אם בואו של קרי לישראל יהיה אחרי תום השיחות, או תוך כדי המגעים עם איראן.

פגישת קרי ונתניהו בנושא סוריה, ספטמבר 2013. נועם מושקוביץ
ייפגשו שוב ביום שישי הקרוב. קרי ונתניהו/נועם מושקוביץ

בימים האחרונים גברה המתיחות בין ירושלים לוושינגטון סביב האפשרות שייחתם הסכם עם איראן, שיקל על הסנקציות הכלכליות המוטלות עליה מבלי שזו תוותר באופן מוחלט על תכנית הגרעין שלה, וזאת בניגוד לעמדת ישראל. מוקדם יותר דיווח העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה" כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, סירב לקבל בימים האחרונים, יותר מפעם אחת, שיחות טלפון מראש הממשלה נתניהו, על רקע המתיחות סביב סוגיית הגרעין האיראנית. לפי הדיווח, המתבסס על מקור שלפי העיתון מצוי ביחסים בין המדינות, אובמה הפנה את שיחות הטלפון מנתניהו לשר החוץ קרי. לא ניתן לאמת את הדיווח.

אמש שלחו בכירים אמריקנים מסר מרגיע לישראל על רקע ההסכם המתגבש בין המערב לאיראן. גורם בכיר המקורב למשא ומתן אמר לסוכנות הידיעות AP כי הערכות לפיהן הסרת הסנקציות תשלשל לקופה האיראנית 15-50 מיליארד דולרים הן "מוגזמות". גורם אחר הוסיף כי הסנקציות שיוסרו במסגרת ההסכם הן "מוגבלות, זמניות, ממוקדות וניתנות להשבה".

הדברים באו לאחר שנתניהו פרסם בחשבון הטוויטר שלו באנגלית קריאה להימנע מחתימה על הסכם עם איראן שישרת בעיקר אותה. "אל תמהרו להגיע להסכם גרוע עם איראן", כתב נתניהו. "כדי ליצור נשק גרעיני צריך אורניום מועשר או כורי פלוטוניום. כדי לייצר אנרגיה גרעינית לצרכים אזרחיים לא צריך אורניום מועשר או כורי פלוטוניום. ההצעה הנוכחית מאפשרת לאיראן להעשיר אורניום ולשמור על כורי הפלוטוניום. ההצעה מאפשרת לאיראן לפתח פצצות גרעיניות ולבנות טילים ארוכי טווח שיכולים להגיע לארצות הברית ולאירופה. איראן מקבלת הכול ולא נותנת כלום!".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הציוץ של נתניהו בטוויטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום בשעות הצהריים ינתח בישראל נשיא צרפת, פרנסואה הולנד. הביקור בן שלושת הימים, הראשון מאז נכנס הולנד לתפקידו לפני כשנתיים, צפוי להתמקד בנושא ההסכם הצפוי עם איראן. בסבב השיחות האחרון בין איראן למעצמות, שהסתיים לפני כשבוע בז'נבה, התגלתה צרפת כקשוחה מבין מעצמות המערב, ועל פי חלק מהדיווחים היא שסיכלה את הסכם הביניים שנרקם מול האיראנים.

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

לקריאה נוספת:
"ישראל וסעודיה מתכננות במשותף תקיפה באיראן"
רוסיה: "סיכוי אמיתי להסכם עם איראן בשבוע הבא"
איראן: "שולטים במשא ומתן, לא נחצה קווים אדומים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully