וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס עוקץ את נתניהו: "לא רק אנחנו יודעים הכול"

14.11.2013 / 20:37

נשיא המדינה התייחס למתיחות עם ארה"ב בנוגע להסכם הגרעין המתגבש מול איראן, וביקש להרגיע את הרוחות. "אין בקשה ישראלית אחת שארצות הברית של אובמה לא נענתה לה", אמר

חזית חדשה? נשיא המדינה שמעון פרס מתח היום (חמישי) ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, נוכח ההתנצחות המילולית עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בנושא הסכם הגרעין המתגבש מול איראן.

"יחסינו עם אמריקה הם דבר יסודי, לא פשוט, לא מובן מאליו ולא עקבי", אמר הנשיא בטקס הענקת פרס בן גוריון בתל אביב בהתייחסו לאי-ההסכמה בין ירושלים לבין וושינגטון על המו"מ עם טהראן. "ליחסים בינינו היסטוריה עמוקה: הנשיא טרומן הכיר בקיומה של מדינת ישראל 11 דקות לאחר ההכרזה. התמיכה של ארה"ב בנו היא ייחודית. אנחנו ברי מזל שאמריקה הייתה ונשארה ידידה שלנו", אמר.

לדבריו, למרות האווירה שמשדר לאחרונה נתניהו לפיה וושינגטון מתעלמת מהקולות שיוצאים מירושלים, "לא הייתה בקשה ישראלית אחת שארה"ב של אובמה לא נענתה לה". הוא הוסיף כי אפילו בקשה שאינה מובנת מאליה, דוגמת הבנייה בהתנחלויות "זכתה" לווטו של ארה"ב, אף שזו אינה רואה בה חוקית.

הנשיא הוסיף כי כמעט כל הדרישות הביטחוניות שביקשה ישראל, ארה"ב ניאותה לקבל. "ידידיי, אל נא נזלזל בקשר הזה. היום יכול להיות ויכוח, אך צריך לנהל אותו בראייה עמוקה ואמיתית של הדברים. אם יש לנו הערות צריך להשמיע אותן. אבל לזכור כי לא רק אנחנו יודעים את הכל, אני מתרשם שגם אמריקה יודעת דברים".

"עסקת החלומות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הספיק הערב להגיב לפרסום ואמר כי הוא לא מתרשם מהדוח. "איראן לא מרחיבה את תכנית הגרעין שלה כי יש לה כבר את התשתית להכנת נשק גרעיני", אמר ראש הממשלה בכנס העשור לפרויקט 'מסע'. "השאלה היא לא אם הם מרחיבים את התכנית, אלא איך עוצרים את תכנית הגרעין הצבאית האיראנית", הוסיף ואמר כי צריך להמשיך בלחץ הסנקציות על איראן.

"אני שומע שיש אנשים שטוענים שאם לא תושג העסקה הזאת עם איראן, איראן תברח מהמשא ומתן. יש לי חדשות בשבילכם - הם לא יברחו, זאת עסקת החלומות שלהם. ולכם אני מבטיח - ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני".

לקריאה נוספת:
שגריר ארה”ב לוואלה!: ”ההתנחלויות לא לגיטימיות”
נתניהו מגיב ללחץ: הורה לבחון מחדש הבנייה בהתנחלויות
הפלסטינים מאיימים: ”הבנייה בהתנחלויות תביא לסוף המו”מ”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully