וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השטיח האדום כבר מוכן: נשיא צרפת מגיע לישראל

17.11.2013 / 0:05

כשהוא זוכה להערכה ישראלית רבה על עמדתו הנוקשה מול איראן, ינחת פרנסואה הולנד בנתב"ג, שם יקבלו את פניו הנשיא פרס וראש הממשלה נתניהו. הוא ייוועד גם עם אבו מאזן

ערוץ הכנסת

(נתניהו מתייחס להסכם אפשרי עם איראן, השבוע)

ויוה לה פראנס: נשיא צרפת פרנסואה הולנד יגיע היום (ראשון) לביקור ממלכתי בישראל, ביקורו הראשון כאן מאז שנבחר לתפקיד לפני כשנתיים. בסביבות השעה 13:30 בצהריים ינחת הולנד בנמל התעופה בן גוריון, שם ימתינו לו הנשיא שמעון פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו. הנשיא הצרפתי ישהה בישראל שלושה ימים, ויגיע במהלך הביקור גם לרשות הפלסטינית. הולנד מגיע לאזור על רקע המגעים בין המעצמות לבין איראן בנושא הגרעין, שעשויים להבשיל לכדי הסכם היסטורי בהמשך השבוע.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא צרפת, הולנד, בארמון האליזה בפריז. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו והולנד בארמון האליזה בפריז, אוקטובר 2012/לשכת העיתונות הממשלתית

לאחר קבלת הפנים בנתב"ג ייסע הולנד לבית הנשיא בירושלים, שם ימתין לו פרס. השניים ייטעו עץ בגינת בית הנשיא, ולאחר מכן יערכו פגישת עבודה מדינית. בערב יערוך הולנד פגישה נרחבת גם עם ראש הממשלה נתניהו, שבסופה ימסרו השניים הצהרות משותפות לעיתונות. מחר צפוי הולנד גם לבקר ברמאללה, יחד עם שר החוץ הצרפתי לורן פביוס. השניים ייפגשו שם עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ובשעות הערב ישובו לירושלים לארוחת ערב רשמית עם הנשיא פרס.

במוקד ביקורו של הולנד יעמוד הנושא האיראני. בסבב השיחות האחרון בין הרפובליקה האיסלאמית למעצמות, שנחתם לפני כשבוע בז'נבה, התגלתה צרפת כקשוחה מבין מעצמות המערב, ועל פי חלק מהדיווחים היא שסיכלה את הסכם הביניים שהתרקם מול האיראנים. שגריר צרפת בישראל, פטריק מיזונאב, אמר בשבוע שעבר בשיחה עם כתבים כי "המעצמות האחרות אימצו את עמדת צרפת". מיזונאב הסביר כי הצרפתים הפגינו עמדה נוקשה יותר מיתר המדינות המערביות, ורק לאחר ששר החוץ האמריקני ג'ון קרי קיבל את העמדה הצרפתית, הצטרפו לעמדה זו גם המעצמות האחרות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיזונאב הוסיף כי בשיחות שקיים בימים האחרונים עם גורמים בכירים בישראל, הוא חש כי קיימת "הערכה רבה" לעמדתה של ארצו בנושא האיראני. לצד זאת, התייחס השגריר גם למשא ומתן המדיני בין ישראל לפלסטינים, ואמר כי "עמדתה של צרפת בנושא ההתנחלויות ידועה היטב", וכי ארצו מקווה להתקדמות בתהליך המתנהל בין הצדדים. הנשיא הולנד ושר החוץ פביוס, שניהם אנשי המפלגה הסוציאליסטית הצרפתית, אמנם תומכים בעמדה נוקשה מול איראן, אך מחזיקים בדעות נחרצות לא פחות בנושא ההתנחלויות.

שר החוץ האיראני ג'וואד זריף. ז'נבה, נובמבר 2013. רויטרס
"המעצמות אימצו את עמדת צרפת". שר החוץ האיראני ג'וואד זריף ושרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון בשיחות בז'נבה/רויטרס

ביקורו של הולנד בישראל מתקיים בשעה שהנשיא הצרפתי מתמודד עם משבר פוליטי חריף בארצו. סקרים שנערכו בימים האחרונים הצביעו על כך שהפופולריות שלו נמצאת בשפל חסר תקדים. הגעתו לישראל תוכננה מראש ואין לה קשר למשבר הפוליטי בצרפת, אך אין ספק שלנוכח הביקורת שנמתחת עליו מבית, הולנד ישמח לבלות שלושה ימים מלאי חנופה וחיוכים בחיקם של נתניהו ופרס.

כבישים ורחובות בבירה ייחסמו בימי הביקור

תושבי ירושלים מורגלים לשינויים בהסדרי התנועה במהלך ביקורים ממלכתיים, וגם הפעם ייחסמו צירים שונים בשעה שתחלוף בהם שיירת הנשיא הצרפתי. מאות שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים ייפרשו ברחבי העיר החל משעות הבוקר ועד לסיום הביקור ביום שלישי. ב-14:30 ייסגרו לתנועה הרחובות הבאים: שדרות בן גוריון, ויצמן, שז"ר, בן צבי, הזז, עזה, ארלוזורוב והנשיא. ב-15:45 ייסגרו גם הרחובות האר"י, הרצוג, זלמן שניאור, בזק, בייט וכן שדרות הרצל. מ-17:50 ייסגרו לתנועה הרחובות הזיכרון ובלפור וכן כיכר הולנד וכיכר אורד וינגייט. ב-21:00 בערב ייסגרו הרחובות סמולנסקין, קרן היסוד, פלומר ודוד המלך. כל הרחובות החסומים ייפתחו מחדש לאחר שהשיירה הנשיאותית תעבור במקום.

(עדכון ראשון: 23:50)

לקריאה נוספת:
פרשנות / לא מאהבת נתניהו: מה יש לצרפתים נגד איראן?
צרפת: שפל חדש בתמיכה בנשיא ודרישה לפיטורי רה"מ
"סיכוי אמיתי להסכם עם איראן בשבוע הבא"

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

להכנת הידיעה סייע יאיר אלטמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully