וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: שפל חדש בתמיכה בנשיא ודרישה לפיטורי רה"מ

ברקע ההפגנות האלימות לקראת הפעלת המיסוי על החקלאים, שיעור התמיכה הציבורית בנשיא צרפת הגיע לשפל חסר תקדים ועומד על 15% בלבד. מתרבים הדיווחים על מרד במפלגת השלטון

שיעור התמיכה בנשיא צרפת פרנסואה הולנד צנח לשפל חדש, ברקע הפגנות אלימות נגד תכנית המיסוי לחקלאים ודיווחים על מרד פנימי במפלגה הסוציאליסטית.

סקר של הערוץ I-tele והאתר "האפינגטון פוסט צרפת" שהתפרסם הבוקר (חמישי) העניק לנשיא הולנד 15% תמיכה בלבד בקרב 905 נשאלים.

שני שלישים מהמשיבים אמרו כי יש להם דעה שלילית או דעה שלילית מאוד על תפקודו של הנשיא. רק 12% מהנשאלים בסקר, שערך מכון YouGov, אמרו כי דעתם על הולנד "חיובית".

לפני שבועיים, הוכתה התקשורת בצרפת בהלם עם פרסום סקר שהעניק להולנד רק 26% תמיכה. סקר BVA לשביעות הרצון מהשלטון, הנערך מדי חודש, קבע כי הנשיא הסוציאליסטי, שכבש בסערה את השלטון לפני שנה וחצי, זוכה לציון הגרוע ביותר בסקרים מאז החלה המדידה ב-1982.

הכירו את הצבא האדום שמזעזע את הממשלה בצרפת
סקר: הולנד - הנשיא הכי לא-פופולרי אי פעם בצרפת

מפגינים נגד הנשיא פרנסואה הולנד בעיר אויונה, מערב צרפת. נובמבר 2013. רויטרס
מפגינים נגד הולנד במערב צרפת, בשבוע שעבר/רויטרס

בצרפת מתקיימות בחודש האחרון הפגנות המוניות, מחאה על "המס הירוק" (eco-taxe) שאושר בימי הנשיא הקודם, סרקוזי, במטרה לעודד שימוש ברכבות ובספינות לשינוע סחורות. בשל מחאות אלימות נדחתה כמה פעמים כניסתו לתוקף של המס. ואולם, הולנד כי המיסוי ייכנס לתוקף בחודש ינואר הקרוב, והחקלאים, הנפגעים מהמהלך, תובעים את ראשו של ראש הממשלה.

יו"ר החזית הלאומית מארין לה פן עם יו"ר מפלגת החירות חירט וילדס. האג, הולנד, נובמבר 2013. AP
הימין מתאחד והולנד נחלש. חירט ילדרס ומארין לה פן, השבוע בהאג/AP

בימים האחרונים, כמה מקורות במפלגה הסוציאליסטית דיווחו לכלי התקשורת השונים כי ייתכן שהולנד ייאלץ לפטר את ראש הממשלה ז'אן-מארק אירו, כדי להציל את השלטון המאבד את כוחו. ה"מורדים" דורשים מהולנד להחליף את ראש הממשלה בדמויות יותר פופולריות. בין השמות שהוצעו היו אלה של שר הפנים מנואל ואלס, הפוליטיקאית הוותיקה מרטין אוברי ואף סגולן רויאל – זוגתו לשעבר של הולנד ואם ילדיו. היא הודחה מהפרלמנט בבחירות האחרונות.

הנשיא הולנד מעדיף להימנע מחילופי גברי בממשלה לפני הבחירות למוסדות האיחוד האירופי, שיתקיימו בשנה הבאה, אך ייתכן שייאלץ לעשות כן בשל התחזקות הימין הקיצוני בצרפת. כמה סקרים מעניקים לראש "החזית הלאומית", מארין לה פן, את המקום השני בבחירות בצרפת, לו יתקיימו כיום. לה פן נהנית מתמיכה רבה, ולקראת הבחירות האירופיות היא הודיעה על כריתת "ברית אירופית" עם מפלגת הימין הקיצוני של הולנד, בראשה עומד חירט וילדרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully