וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד - הנשיא הכי לא-פופולרי בתולדות צרפת

29.10.2013 / 15:16

שנה וחצי בלבד אחרי שהדיח את סרקוזי והשיב את השמאל לשלטון, מצבו של פרנסואה הולנד מעולם לא היה גרוע יותר. רק 26% מהצרפתים תומכים בו, והימין הקיצוני משתווה לו בסקרים

פרנסואה הולנד הוא הנשיא הכי לא-אהוד בעת המודרנית של צרפת - כך עולה מסקר שהתפרסם אמש (שני). הציבור בצרפת, שזועם על צעדי המיסוי של הממשלה, על האבטלה הגואה ועל מדיניות ההגירה, מעניק להולנד 26% תמיכה בלבד. לפי מכון BVA שערך את הסקר, זו הפעם הראשונה שנשיא מכהן צונח מתחת לרף תמיכה של 30%.

התמיכה בהולנד הידרדרה זמן קצר אחרי שנבחר לנשיא בחודש מאי 2012 והדיח את הנשיא ניקולא סרקוזי. בקרב מצביעי הימין, הסקר מראה כי 97% רואים את הנשיא באור שלילי - עוד "הישג" חסר תקדים עבור הולנד והסוציאליסטים.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד תחת גשם כבד. פריז, יוני 2012. AP
הנשיא שחגג את טקס השבעתו במטח של גשם קיצי. פרנסואה הולנד בחודש מאי 2012/AP

הולנד, בן 58, אמנם סחף את הסוציאליסטים לניצחון באסיפה הלאומית (הבית התחתון של הפרלמנט), והשמאל זכה בשליטה בכל מוסדות השלטון. אך במהרה, הציבור התאכזב מחילופי השלטון, והפגין זלזול מתמשך במדיניותו של הנשיא – ובאופיו האפרורי בפרט.

הימין הקיצוני משתווה לשמאל בסקרים

ככל שהתמיכה בהולנד יורדת, כך מתחזקת התמיכה בימין הקיצוני. מפלגת "החזית הלאומית" של מארין לה פן זוכה כעת לשיעור תמיכה זהה (22%) לזה של המפלגה הסוציאליסטית. מפלגת הימין-מרכז (UMP), ביתו לשעבר של הנשיא סרקוזי, נמצאת מעט אחריהן עם כ-19%.

זיכויו של סרקוזי מפרשת "מעטפות הכסף", בה נחקר בחשד שקיבל מימון לא חוקי מהאישה העשירה בעולם, עשוי לסלול את דרכו בחזרה למפלגה שנטש, ומצויה כיום במאבקי שליטה שמחלישים את תדמיתה. ראשי המפלגה אמנם אמרו שלא יפנו את הדרך לסרקוזי ללא מאבק, אך פרשנים סבורים שאם סרקוזי יצהיר על רצונו להתמודד לנשיאות בעתיד, הוא לא יתקל בבעיה לכבוש מחדש את המפלגה - ועשוי אף לנצח בבחירות עצמן.

לקריאה נוספת
ממר נורמלי ל"אדון חלש": השנה העצובה של הולנד
לה פן צפויה לעמוד לדין: השוותה מוסלמים לנאצים
ניקולא סרקוזי נוקה מחשד בפרשת "מעטפות הכסף"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully