וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לה פן צפויה לעמוד לדין: השוותה מוסלמים לנאצים

2.7.2013 / 16:36

הפרלמנט האירופי הסיר את חסינותה של מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת והיא צפויה להישפט למאסר. מפלגתה זוכה לפופולריות גבוהה בשל ההידרדרות במעמדו של הנשיא פרנסואה הולנד

מארין לה פן, מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת, איבדה את חסינותה כחברת הפרלמנט האירופי, וחשופה כעת לתביעה בשל התבטאות גזענית. לה פן השוותה את תפילות הרחוב של המוסלמים בצרפת לכיבוש הנאצי של המדינה במלחמת העולם השנייה.

ההצבעה התקיימה בצהריים (שלישי) במטה הפרלמנט בשטרסבורג. הבקשה להסיר את החסינות התקבלה מבית המשפט בצרפת לפני שלוש שנים.

שופט בעיר ליון האשים את לה פן, יו"ר מפלגת "החזית הלאומית", בעידוד גזענות ושנאה לקהילה המוסלמית. רוב חברי הפרלמנט הצביעו בעד הסרת חסינותה של לה פן, בהתאם להמלצה של ועדה משפטית שבדקה את הנושא.

ב-2010 זיכה בית משפט בפריז את אביה של לה פן, ז'אן מארי, מעבירה של השמצת מוסלמים. הוא הואשם בעידוד שנאה אחרי שהציג בקמפיין הבחירות שלו נשים מוסלמיות ומסגדים בצורת רקטות. טענתו כי לא היה מודע לעיצוב הכרזות התקבלה.

צעדת הימין הקיצוני של מארין לה פן, פריז, 1 במאי 2013. רויטרס
מארין לה פן עם אביה, ז'אן מארי לה פן/רויטרס

מפלגת החזית הלאומית הודיעה בתגובה כי "ההחלטה משקפת חרדה נוראית" ונועדה להלך אימים על פוליטיקאים אמיצים שאומרים את האמת לאזרח. לדברי המפלגה, העמדתה של לה פן לדין תהיה הזדמנות להתעמת עם תופעת התפילות ברחובות. "יש חשש שעוד 40 שנה צרפת תהיה מדינה מוסלמית", נאמר בהודעה.

פופולרית מתמיד

אם אכן לה פן תועמד לדין תהיה זו מהלומה עבור מפלגתה, הנמצאת בעמדת יתרון מבחינת המצב הפוליטי הבעייתי בצרפת: הנשיא פרנסואה הולנד מדרדר בסקרים וכך גם התמיכה בעמיתיו מהמפלגה הסוציאליסטית; ואילו מפלגת הימין UMP, שננטשה על ידי ניקולא סרקוזי אחרי הבחירות בשנה שעברה, סובלת מקרב מר על ההנהגה והבוחרים נוטים להתרחק ממנה.

לה פן, שירשה את מפלגתה מאביה, נחשבת לפוליטיקאית פופולרית ביותר בצרפת. שני סקרים העלו כי היא מסוגלת להגיע למקום השני בבחירות לנשיאות, דבר שתלוי בהחלטתו של סרקוזי אם לשוב לזירה הפוליטית או לא. אם תורשע בעידוד לגזענות, היא עשויה להישלח לכלא, אך התרחיש הסביר הוא שהיא תיקנס בסכום של עד 45 אלף אירו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully