וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לה פן ליהודי צרפת על חבישת הכיפה: "מאמץ קטן"

בעקבות קריאתה לאסור חבישת כיפות ורעלות בציבור, שזכתה לביקורת רבה, ראש המפלגה הימנית קיצונית הבהירה: "הכיפה אינה מהווה בעיה במדינה שלנו", וביקשה לעשות "הקרבה קטנה"

ראש מפלגת הימין הקיצוני "החזית הלאומית" בצרפת, מארין לה פן, מתגוננת היום (ראשון) אל מול הביקורת הכבדה שהוטחה כלפיה, בעקבות קריאתה ביום שישי לאסור על חבישת כיפות ורעלות בציבור.

לה פן, שקראה לאסור כיסויי ראש דתיים "בחנויות, בתחבורה ציבורית או ברחוב", החליטה להבהיר את התבטאויותיה לאחר דברי הנשיא פרנסואה הולנד והקהילה היהודית בצרפת נגדה.

"הכיפה כלל אינה מהווה בעיה במדינה שלנו", הבהירה לה פן בראיון לטלוויזיה הצרפתית, וקראה לקהילה היהודית בצרפת "לעשות את המאמץ הקטן הזה, וההקרבה הקטנה הזאת". היא הדגישה בדבריה כי הרעיון מאחורי היוזמה הוא ליצור שוויון בין הדתות, בעקבות "חוק הבורקה", האוסר על אזרחים בצרפת להופיע בציבור כשפניהם מוסתרים לחלוטין.

לה פן הוסיפה בדבריה, כי בכל אופן יהודי צרפת פחות נוטים לחבוש כיפה בפומבי, מאחר שהדבר עלול לגרום לעימותים עם הקהילה המוסלמית המקומית, על רקע הסכסוך במזרח התיכון.

הרב הראשי של צרפת, ג'יל ברניים, אמר בתגובה ליוזמתה של לה פן כי "יהודים מעולם לא כפו על איש לחבוש כיפה, אינני מבין מדוע לה פן הופכת זאת לעניין חקיקתי". ברניים הוסיף כי "ערבוב מסורת חבישת הכיפה ביחד עם רעלה רק יוצר בלבול בקרב אנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully