וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה בהופעה פומבית נדירה: "ישראל רוצה מלחמה"

מזכ"ל חיזבאללה אמר במהלך כינוס בביירות שיש "הרבה דברים" שארגונו מסוגל לעשות נגד הריגול הישראלי. עוד אמר כי חיזבאללה יצא מחוזק מכל הסכם עם איראן - ושלח אזהרה למערב

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם אמש (רביעי) בכינוס דתי גדול בביירות לרגל חג העשורה – בהופעה פומבית נדירה מחוץ לבונקר בו הוא מסתתר בבירה הלבנונית, לראשונה מאז חודש אוגוסט, תחת אבטחה כבדה של צבא לבנון. נסראללה טען כי ישראל "מרוצה" עם המצב הנוכחי במזרח התיכון. "המדינה העברית עושה כל שביכולתה על מנת שהמדינות באזור ייכנסו למלחמה. ישראל רוצה מלחמה באזור – מלחמה שתשמור על ביטחונה", הוסיף.

בנאומו, הוא טען כי ארגון חיזבאללה מסוגל לעשות "הרבה דברים" נגד הריגול הישראלי בלבנון. "לא עשינו דבר כרגע על מנת שלא יאשימו אותנו שפעלנו לפני המדינה. הממשלה חייבת לקחת אחריות, ואם יש צורך בעזרה שלנו – אנחנו מוכנים".

חסן נסראללה נואם בבירות, 13 בנובמבר 2013. רויטרס
"אנחנו לא דואגים". מריעים לנסראללה, הערב/רויטרס

הוא הוסיף כי ארגונו יצא מחוזק מכל הסכם שלא יהיה בין המעצמות לאיראן. "האלטרנטיבה להסכם בין איראן לעולם היא מלחמה אזורית", אמר, "ראש הממשלה הישראלי, בנימין נתניהו, הפך לדובר של מדינות ערביות מסוימות. הן לא רוצות שאיראן והמערב יגיעו להסכם". הוא הוסיף: "תמיד היו לנו שתי בעלות ברית, איראן וסוריה, ואנחנו בטוחים שהן לא ירמו אותנו". הוא פנה למדינות המערב ואמר: "אנחנו לא דואגים. אתם, לעומת זאת, צריכים לדאוג כי בעלות הברית שלכם רימו אתכם".

בתגובה להצהרתו של שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, לאחר פגישה שערך עם המלך הסעודי, כי "אסור להרשות לחיזבאללה לקבוע את עתידה של לבנון", אמר נסראללה כי דבר לא השתנה בשטח. "אין לאף אחד את הזכות לחסל אותנו או לקבוע את עתידה של לבנון. העם הלבנוני הוא האחראי היחיד לעתידו", טען.

"דבר לא ימנע מאיתנו לציין את חג העשורה", אמר נסראללה. החג, החשוב ביותר בלוח השנה השיעי, יצויין מחר". הוא סיכם: "לא הסכנות, לא מכוניות ממולכדות, לא אלימות – לא ימנעו מאיתנו לחגוג את העשורה".

לקריאה נוספת
נסראללה הכחיש "באופן גורף" שקיבל נשק כימי מאסד
החודש הקשה של נסראללה: קרבות, פיצוצים והחרמה אירופית
יצא מהבונקר? כתב ערבי: "נסראללה ביקר בקוסייר"

(עדכון ראשון: 22:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully