וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצא מהבונקר? כתב ערבי: "נסראללה ביקר בקוסייר"

עלי האשם, עיתונאי בכיר בערוץ המזוהה עם חיזבאללה, סיפר שראה את מזכ"ל הארגון בעיר הסורית, ללא טורבן ובמדי צבא. כששב ללבנון אישרר זאת עם גורמים רשמיים: "משחק מחבואים"

רק כמה ימים לאחר כיבושה מחדש של קוסייר בסוריה על ידי כוחות צבא אסד בסיוע חיילי חיזבאללה, החלו מבקרים לזרום אל העיר. חלקם היו תושבים שנמלטו מהעיר והשאירו מאחור את ביתם וכל רכושם, בעוד שאחרים היו סקרנים שהתעניינו מה עלה בגורלה של העיר לאחר לחימה ארוכה. האתר "אל-מוניטור" דיווח היום (שני) על אורח מיוחד שהגיע לבקר בעיי החורבות: מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה.

"זה היה יומי האחרון בקוסייר ושונו נהלי האבטחה", כתב עלי האשם, עיתונאי בכיר בערוץ הטלוויזיה הלבנוני אל-מיאדין המזוהה עם חיזבאללה, בטור שפירסם באתר המתמחה בסיקור המזרח התיכון. "כששאלתי, התשובה היחידה שקיבלתי הייתה כי כל יום יש הוראות חדשות". לדבריו, עמית שלו שיער כי נשיא סוריה בשאר אסד צפוי לבקר בעיר, בדומה לביקורו בחומס לאחר הכיבוש מחדש של שכונת באבא עמר. "לאחר מכן גורם סורי רשמי אמר לנו כי גורם סורי בכיר (שאינו אסד) צפוי להגיע בקרוב לקוסייר".

מלחמת האזרחים בסוריה - כותרות אחרונות
ארסנל כבד הושמד? פיצוץ בשדה תעופה צבאי בדמשק
מצד אחד ארה”ב, מצד שני סוריה: המחזרות של רוחאני
צפו: הטיל החדש שמאיים על הטנקים של אסד

נסראללה: לא ניתן לסוריה ליפול לידי ארה"ב. רויטרס
היו מוכרות, אבל משהו היה חסר. נסראללה/רויטרס

לאחר מספר שעות בעיר, לא הגיע אף אורח. "החלטתי להסתובב בעיר ולחפש אחר תושבים שחזרו לבתיהם", סיפר האשם, שהיה בעברו כתב ברשת הלוויין הקטארית אל-גז'ירה אך עזב אותה בשל "הסיקור הלא הוגן" לטענתו של הסכסוך בסוריה. "עמדתי באמצע דרך מרכזית במרכז העיר כשרכב שחור ענק נקלע לדרכי. בהיתי בגבר שישב לצד הנהג: הפנים היו מוכרות, אבל משהו היה חסר. זה היה ברור לי שעמדתי פנים אל פנים עם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ללא טורבן על ראשו ולבוש במדים צבאיים".

האשם מספר כי מזכ"ל ארגון הטרור חייך אליו והנהן בראשו – והמכונית נסעה משם. "לא הייתה שיירה, רק מכונית אחת, אבל כפי שציינתי האבטחה הוגברה בעיר ומסביבה". הוא ציין כי לקח לו זמן מה לאשר שהאדם שראה אכן היה נסראללה. "כששבתי לביירות התחלתי בחקירה שתאשרר את שראיתי - והצלחתי". לדבריו, מתברר כי לא מדובר בביקורו הראשון של נסראללה בקוסייר בזמן האחרון.

"נסראללה ביקר בקוסייר יום לפני שהחלו הקרבות: הוא נועד עם מפקדים, ביקר לוחמים פצועים ואף נאם", סיפר גורם המקורב לחיזבאללה להאשם. "הוא דיבר כחצי שעה עם המפקדים הבכירים והם דנו בכמה רעיונות לקרב, בציפיותיהם ובהערכתם לגבי מספר בימים שידרשו להכרעה". גורם אחר אמר להאשם כי הביקור האחרון של נסראללה בסוריה, לו היה עד, היה בקוסייר ובעיר סמוכה. הוא סיפר לו כי נסראללה רצה להודות ללוחמים באופן אישי, פגש את הפצועים והסתובב באזור. כששאל כיצד נע נסראלה מביירות לקוסייר סיפר הגורם כי מדובר "במשחק מחבואים – מנגנוני האבטחה של נסראללה הם מקצועיים מספיק כדי לדעת מתי לנוע ואיך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully