וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארסנל כבד הושמד? פיצוץ בשדה תעופה צבאי בדמשק

פעילי אופוזיציה דיווחו כי מכונית תופת התפוצצה סמוך לשדה התעופה "מזה" בבירת סוריה, המשמש את יחידות העלית של אסד ומהווה מחסן נשק מרכזי בלחימה נגד המורדים בדמשק

מכה לצבא הסורי: פיצוץ ארע אמש (ראשון) בשדה התעופה הצבאי "מזה" בדמשק – מקום מושב מרכזי של יחידות העלית של הנשיא בשאר אסד, כך דיווחה הטלוויזיה הממלכתית בסוריה. עדי ראייה דיווחו כי הפיצוץ נשמע במרבית רחבי העיר. הבסיס הצבאי משמש גם להפצת אספקת הנשק לרחבי סוריה. אמבולנסים רבים הוזעקו לזירת האירוע בעקבות דיווחים על נפגעים, אך לא נמסר מספר הפצועים. מספר קבוצות נטלו אחריות על הפיגוע.

הטלוויזיה הסורית דיווחה כי הפיצוץ נגרם כתוצאה מ"ניסיון לפגוע בשדה התעופה מזה". פעילי אופוזיציה דיווחו כי כוחותיו של הנשיא אסד סגרו דרכים מרכזיות המובילות לאתר הפיצוץ. המבנה, המנוהל על ידי כוחות העלית של הצבא הסורי, בהם כוחות מודיעין והכוחות המיוחדים, משמש כשדה תעופה פרטי למשפחתו של אסד, כך לפי אל ג'זירה. מאז ההפיכה נגד אסד הוא הפך לבסיס ארטילריה וטילים שנועדו לפגוע בשכונות שבידי המורדים בפאתי הבירה.

צפו בלהבות הגבוהות באתר הפיצוץ:

ארגון זכויות אדם סורי שבסיסו בבריטניה מסר כי מכונית תופת התפוצצה סמוך למחסום צבאי באזור שדה התעופה "מזה". ה-BBC מדווח כי הבסיס הצבאי נחשב לחוצץ חשוב בין כמה שכונות בדמשק לדרום מערב העיר, הנמצאות בשליטת המורדים. למרות זאת, השתלטות על שדה התעופה לא תקרב את המורדים למרכז העיר, כך לפי שליח BBC לביירות.

פוטין: לא לחמש "המורדים הקניבלים"

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הזהיר אמש את מעצמות המערב שלא לחמש את המורדים בסוריה, וטען כי אסור לתמוך באנשים שאכלו איברים אנושיים. "אני חושב שאתם לא תוכלו להכחיש שלא באמת צריך לתמוך באנשים שלא רק הרגו את אויביהם, אלא גם פתחו את גופותיהם ואכלו את איבריהם הפנימיים אל מול המצלמות", אמר פוטין במסיבת עיתונאים בתום פגישתו בלונדון עם ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. רויטרס
"לא תוכלו להכחיש שלא באמת צריך לתמוך באנשים שלא רק הרגו את אויביהם, אלא גם פתחו את גופותיהם". פוטין/רויטרס

שלשום הודיע נשיא מצרים מוחמד מורסי כי החליט לקטוע את הקשרים הדיפלומטיים עם המשטר הסורי, לסגור את השגרירות הסורית בקהיר ולהשיב מדמשק את הנציג המצרי. בנאום בקהיר בפני כ-20 אלף בני אדם תקף מורסי את משטרו של אסד, וקרא לחיזבאללה לעזוב את סוריה באופן מיידי.

"חיזבאללה מוכרח לעזוב את סוריה. אלו מילים רציניות", אמר מורסי במהלך עצרת שכינסו מטיפים סונים בקהיר, ואף הביע תמיכה בהטלת סגר אווירי בשטחה של סוריה. עם כניסתו לאודיטוריום, נופף מורסי בדגלי סוריה ומצרים, ובתגובה קרא הקהל: "המהפכנים החופשיים של מצרים מוסרים – אנו נרמוס אותך, בשאר". מורסי עצמו נזהר מלהתייחס באופן ישיר לשיעים ולאיראן, אולם חלק מדבריו כוונו בין השאר למשטר בטהרן, כאשר האשים מדינות באזור ומעבר לו בעידוד "מסע השמדה ובתכנון טיהור אתני" בסוריה.

סוריה הגיבה אתמול בהודעה רשמית מטעם הממשל להחלטתה של מצרים להפסיק את יחסיה הדיפלומטיים עמה וטענה כי ההחלטה "חסרת אחריות". כמו כן, היא האשימה אותה בקשירת קשר עם ישראל וארצות הברית לפצל את המזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully