וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורסי: מצרים מנתקת את קשריה עם משטר אסד

16.6.2013 / 2:40

בנאומו בקהיר הודיע הנשיא המצרי על ניתוק הקשרים הדיפלומטיים עם דמשק, קרא לארגון חיזבאללה לעזוב את סוריה לאלתר, ורמז למעורבותה של איראן ב"מסע ההשמדה" במדינה

נשיא מצרים מוחמד מורסי הודיע אמש (שבת) כי החליט לקטוע מעשית את הקשרים הדיפלומטיים עם המשטר הסורי, לסגור את השגרירות הסורית בקהיר, ולהשיב מדמשק את הנציג המצרי. בנאום בקהיר בפני כ-20 אלף בני אדם תקף מורסי את משטרו של אסד, וקרא לחיזבאללה לעזוב את סוריה באופן מיידי.

"חיזבאללה מוכרח לעזוב את סוריה. אלו מילים רציניות", אמר מורסי במהלך עצרת שכינסו מטיפים סונים בקהיר, ואף הביע תמיכה בהטלת סגר אווירי בשטחה של סוריה. מטיף סוני שנאם לפני מורסי אף תיאר מוסלמים שיעים, שעמם נמנה המיעוט העלאווי בסוריה שאליו משתייך אסד, וכן ארגון חיזבאללה, בתור כופרים ורודנים.

נשיא מצרים מוחמד מורסי. קהיר, יוני 2013. רויטרס
נשיא מצרים, מוחמד מורסי, בכינוס של האחים המוסלמים בקהיר/רויטרס

עם כניסתו לאודיטוריום, נופף מורסי בדגלי סוריה ומצרים, ובתגובה קרא הקהל: "המהפכנים החופשיים של מצרים מוסרים – אנו נרמוס אותך, בשאר". מורסי עצמו נזהר מלהתייחס באופן ישיר לשיעים ולאיראן, אולם חלק מדבריו כוונו בין השאר למשטר בטהרן, כאשר האשים מדינות באזור ומעבר לו בעידוד "מסע השמדה ובתכנון טיהור אתני" בסוריה.

בתוך כך, עם היוודע תוצאות הבחירות לנשיאות באיראן, קראה הלילה האופוזיציה בסוריה לנשיא הנבחר, חסן רוחאני, לבחון מחדש את תמיכתה של ארצו במשטר אסד, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. "הקואליציה הלאומית של סוריה מאמינה כי מחובתה לקרוא לנשיא החדש לתקן את הטעויות שעשתה ההנהגה הקודמת", כך נמסר בהודעת הארגון. עוד נכתב כי על רוחאני "לתקן את עמדתה של איראן לפני שיהיה מאוחר מדי".

בתחילת החודש קראה האופוזיציה הסורית בפתח ועידת "ידידי סוריה" בפריז לנציגי העולם להטיל "מרחב אווירי אסור בטיסה" מעל סוריה - בדומה לזה שהוטל על לוב לפני הפעולה הצבאית של נאט"ו. נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, שנאם בוועידה, קרא אף הוא להקשחת הסנקציות נגד משטרו של אסד, ולחזק את התמיכה בכוחות המורדים. "אסד חייב ללכת", אמר הולנד, והוסיף: "זהו אינטרס סורי, זהו אינטרס של שכנותיה, וזהו אינטרס של כל מי שרוצה שלום באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully