וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתות לסוריה: ארה"ב תשאיר F-16 ופטריוט בירדן

16.6.2013 / 0:24

מלחמת האזרחים בין המורדים לאסד הביאה את שר ההגנה הייגל להחליט להשאיר מטוסי קרב וטילים בירדן גם לאחר סיומו של תרגיל משותף של כוחות אמריקנים וירדנים בממלכה ההאשמית

ארצות הברית תשאיר את סוללות טילי הפטריוט שלה, וכן מטוסי קרב מדגם F-16 בירדן גם לאחר סיומו של תרגיל צבאי משותף עם הממלכה ההאשמית – כך הודיע אמש (שבת) הפנטגון. דובר משרד ההגנה, ג'ורג' ליטל, אמר כי שר ההגנה צ'אק הייגל אישר את בקשת עמאן להשאיר את אמצעי הלחימה במדינה גם לאחר תום תרגיל "אריה להוט" השבוע.

"כל הכוחות האמריקניים האחרים שנשלחו לירדן לטובת התרגיל יעזבו עם סיומו. לארצות הברית מערכת יחסים ארוכה עם ירדן, והיא מחויבה לביטחונה", הוסיף ליטל. מהלך זה של ארצות הברית ייתכן ומגיע בהמשך לדיווחים מהימים האחרונים על כך שוושינגטון שוקלת להגדיר חלק משמי סוריה כ"אזור אסור לטיסה", בדגש על האזור הקרוב לגבול עם ירדן.

מטוס F-16  אמריקאי. AP
מטוס F-16 אמריקני/AP

אתמול אמרו שני גורמים אמריקנים לרשת CNN כי ארצות הברית מתכננת לספק למורדים נשק קל, תחמושת וייתכן שאף טילים נגד טנקים. לפי הדיווח, סוכנות הביון המרכזית (CIA) תספק את אמצעי הלחימה לאופוזיציה הסורית, לאור החלטתו של הנשיא האמריקני, ברק אובמה, לחמש את כוחות המורדים הסורים. לא ברור מתי אכן תוצא לפועל אספקת הנשק.

בשבוע שעבר אמר בן רודס, סגן היועץ לביטחון הלאומי בבית הלבן בתדרוך כתבים טלפוני כי קיימת "רמת ודאות גבוהה" שצבא אסד השתמש בנשק כימי "כמה פעמים בהיקף נמוך". רודס הוסיף כי "על פי הערכה 100 עד 150 איש מתו במתקפות אלה". הוא הגדיר את הראיות הללו כ"חציית הקו האדום". לאור זאת, אובמה החליט לראשונה לתמוך במורדים הסורים לא רק באמצעות העברת סיוע הומניטרי.

בעוד מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, מביע תמיכה גלויה במשטר בדמשק, צבאו של בשאר אסד סופג מכה בעקבות עריקה של 73 קציני צבא, בהם שבעה קצינים בדרגת גנרל ו-20 נוספים בדרגת קולונל. סוכנות הידיעות הרשמית בטורקיה "אנטוליה" דיווחה אתמול כי הקצינים נמלטו מארצם יחד עם בני משפחותיהם, במטרה לקבל מקלט מדיני.

(עדכון ראשון: 20:12)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully