וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני אחרי התוצאות: "זהו ניצחון התבונה על הקיצוניות"

נשיא איראן הנבחר התייחס לראשונה לתוצאות הבחירות, לפיהן זכה ב-50.71% מהקולות. המנהיג העליון חמינאי, שקיווה לניצחון השמרנים, בירך: "יש לעזור לנשיא הנבחר ולשתף פעולה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

נשיא איראן הנבחר, חסן רוחאני, התייחס אמש (שבת) לראשונה לתוצאות הבחירות במדינה, שהכריזו עליו כמנצח המפתיע בבחירות, כבר בסיבוב הראשון. "זהו ניצחון התבונה, המודרניות והבגרות על הקיצוניות", אמר הערב, לפי כלי תקשורת מקומיים. מוקדם יותר הודיע שר הפנים במדינה, מוסטפה מוחמד נג'אר, כי חסן הוא הנשיא הנבחר, לאחר שזכה בסיבוב הראשון בבחירות ב-50.71% מהקולות. במקום השני הגיע ראש עיירית טהרן, מוחמד באקר קליבאף, שזכה לרק ל-16.56% מהקולות.

"אני מברך את האומה האיראנית", פתח רוחאני את דבריו. "אני מודה לאל ששוב האיר את שמש התבונה והמודרניות על איראן, ושנגינת האיחוד והסולידריות שלה מהדהדות בעולם כולו", ציין. הבחירות התאפיינו בשיעור התייצבות גבוה במיוחד, עם 72 אחוזי הצבעה, יותר מפעם הקודמת. כמו כן, הפעם לא דווח כמעט על אי-סדרים בקלפיות. לפי הנתונים הרשמיים רוחאני קיבל 18,613,329 מקולות הבוחרים, קליבאף קיבל 6,077,292 קולות, סעיד ג'לילי עם 4,168,946, מוחזן רזאאי עם 3,884,412, עלי אכבר ולאיתי קיבל 2,268,753 ומוחמד גרזי סיים אחרון עם 444,015 מקולות הבוחרים.

הבחירות באיראן - סיקור נרחב בוואלה! חדשות
איראן הודיעה רשמית: רוחאני המתון נבחר לנשיא
פרשנות: המחנה הרפורמיסטי חי וקיים
דרך האמצע: חסן רוחאני מתמרן בין שמרנות לרפורמה

חסן רוחאני, מועמד בבחירות לנשיאות איראן. AP
"ניצחון התבונה, המודרניות והבגרות". המנצח הגדול. רוחאני/AP

רוחאני בירך את עמו על שנענה לקריאתו של המנהיג העליון של איראן, על "ההשתתפות החשובה בבחירות" ו"על הדרך שבו מילאתם את חובותיכם הדתיות והלאומיות". הוא הוסיף: "אין ספק כי אתם המנצחים של הבחירות הללו, בכך שלקחתם צעד נחוש וגדול לעבר ניהול המדינה המבוסס על מודרניות ורפורמה".

בנוסף ביקש להודות גם לנשיאים לשעבר חאתמי ורפסנג'אני, שהביעו את תמיכתם בו טרם הבחירות. הוא ציין כי השניים הם "דמויות בולטות במשטר", והדגיש כי יישאר נאמן לברית שכרת עמם.

הנשיא החדש פנה גם לקהילה הבינלאומית במסר של דיאלוג: "כעת, בפתחו של עידן חדש, הזדמנות חדשה נוצרה בזירה הבינלאומית. אלה שבאמת מטפחים דמוקרטיה ודיאלוג פתוח, יראו את הניצחון הגדול הזה, וידברו אל האומה האיראנית בכבוד ובהגינות, תוך כיבוד הזכויות של הרפובליקה האיסלמית". לדבריו, איראן תשאף "לקדם את השלום, הביטחון וההתפתחות באזור ובעולם כולו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

המפסידים הכירו בתבוסה

מלבד רוחאני, גם יתר המועמדים המוכרים בבחירות התייחסו לתוצאות, והכירו בהפסדם. קליבאף, שסיים כאמור שני, הודה לעם האיראני על השתתפותו בהצבעה, ובירך את רוחאני על נצחונו. גם המועמד סעיד ג'לילי, ראש צוות המו"מ האיראני לסוגיית הגרעין, בירך את רוחאני, ואמר כי "כולם חייבים לסייע למועמד הנבחר כך שיוכל לשרת את העם".

מי שוודאי מאוכזב מתוצאות הבחירות הוא המנהיג העליון של הרפובליקה האיסלמית, האייתוללה עלי חמינאי, שקיווה שאחד המועמדים השמרניים, המזוהים עמו, ינצח בבחירות.

המנהיג העליון של הרפובליקה האיסלמית, האייתוללה עלי חמינאי יכול כעת לשמוח שהוא "נפטר" משמונה שנות כהונה טראומתיות של מחמוד אחמדינג'אד. עכשיו יוכל חמינאי להתעסק באופן בלעדי בנושא הגרעין, בזמן שרוחאני יתמקד בנושאי פנים וכלכלה, כפי הצפוי. חמינאי פרסם הודעה בה הגדיר את העם האיראני כ"מנצח האמיתי של הבחירות לנשיאות". לדבריו, "שיעור ההצבעה הגבוה הוכיח את הקשר האיתן שבין האיראנים לאיראן ולרפובליקה האיסלאמית". על רוחאני עצמו אמר חמינאי: "הנשיא הנבחר הוא נשיאה של האומה כולה, ויש לעזור לו ולשתף עמו פעולה. אחרי שבועות של דיבור והקשבה, הגיעה העת לעבוד. עליו לנצל את הזמן לפני השבעתו לשם כך". חמינאי הודה במיוחד לרשות השידור האיראנית, ש"עודדה בהתרגשות את המצביעים".

הנשיא היוצא, מחמוד אחמדינג'אד, בירך את רוחאני ואת העם האיראני. אחמדינג'אד אמר: "אני מאמין כי כל פסגות התהילה יכולות להיות מושגות על ידי אמונה באומה האיראנית ובמתן כבוד לאינטרסים שונים ולרגישויות שונות".

(עדכון ראשון: 21:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully