וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה הכחיש "באופן גורף" שקיבל נשק כימי מאסד

בנאומו הוסיף מזכ"ל חיזבאללה: "הסורים לא מוסרים לנו נשק כימי כמו שמעבירים חיטה. נשק כימי לא מקובל בעינינו". על תקיפה בסוריה: "יהיו לה השלכות חמורות על לבנון והעולם"

צילום: אל מנאר, עריכה: יותם בן-דוד

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, הכחיש הערב (שני) את הטענות לפיהן המשטר הסורי העביר לארגונו נשק כימי. "זו ממש האשמה מגוחכת", אמר נסראללה בנאום ברשת אל-מנאר. "כאילו שהסורים מוסרים לנו את הנשק הכימי ואנחנו מסתירים אותו בלבנון, כאילו אנחנו מעבירים חיטה, קמח, או נשק רגיל. אני מכחיש בצורה גורפת וחד משמעית את ההאשמות הללו, שאין בהן כל אמת".

פגישה בין אסד לנסראללה ב-2010. AP
"אף פעם לא ביקשנו מאחינו בסוריה נשק כימי"/AP

הוא הוסיף: "גורמים באופוזיציה הסורית טוענים זאת, אך אף פעם לא ביקשנו מאחינו בסוריה נשק כימי, וזה לא יקרה לעולם. עבורנו, השימוש בנשק כימי, אפילו למטרות לוחמה פסיכולוגית, הוא לא מקובל". לדבריו, הוא מבין מדוע האופוזיציה טוענת זאת, אך הוסיף כי יש להאשמות הללו השלכות חמורות על לבנון.

בהתייחסו ללחימה של אנשי ארגונו במלחמת האזרחים הסורית, אמר נסראללה: "אנו מוכנים לדבר על המעורבות שלנו במשבר הסורי, ולמה התערבנו בסוריה. אנחנו שמחים להסביר בשולחן המשא ומתן את הסיבות מאחורי ההתערבות שלנו. אך יותר מסוכן - תמיכה בתקיפה צבאית נגד סוריה שיהיו לה השלכות חמורות על לבנון והעולם, או התערבות חיזבאללה,שהוא ארגון לוחמים, בלחימה בסוריה? בין אם נשיג פיתרון ובין אם לא, חשוב לפתוח בדיאלוג".

נסראללה התייחס גם לפרישת כוחות הביטחון הלבנוניים במרכז העצבים של חיזבאללה ברובע הדאחייה בביירות, אזור שהיה בשליטה בלעדית של הארגון. "בעוד אני מדבר אנשי כוחות הביטחון תופסים עמדות במחסומים. אני רוצה לבקש מכל התושבים ברובע לכבד אותם ולשתף עמם פעולה. האשימו אותנו שיצרנו מיני מדינה. פרישת כוחות הצבא היום מוכיחה אחרת".

לקריאה נוספת
לבנון: כוחות ביטחון התפרשו במעוז חיזבאללה
חיזבאללה על תקיפה אמריקנית בסוריה: ”טרור מתוכנן”
לקראת תקיפה? ארצות הברית מפנה אנשיה מלבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully