וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת תקיפה: ארצות הברית מפנה אנשיה מלבנון

6.9.2013 / 15:26

על רקע ההכנות לתקיפה בסוריה מפנה משרד החוץ עובדים ובני משפחה שנוכחותם איננה הכרחית מביירות ומהעיר אדנה בטורקיה. אזרחים אמריקנים השוהים שם התבקשו גם הם לעזוב לאלתר

ממשיכים להתכונן לתקיפה בסוריה: משרד החוץ של ארצות הברית הודיע היום (שישי) כי יפנה מלבנון השכנה דיפלומטים ובני משפחה ששהייתם שם איננה הכרחית. כמו כן, תוגברה האבטחה סביב מתקני השגרירות. באזהרת מסע חדשה שפרסם המשרד, לאחר ששקל את הצעד בימים האחרונים, הפצירה ארצות הברית גם באזרחיה לצאת מלבנון.

נשיא ארה"ב ברק אובמה בוועידת G20 בסנט פטרסבורג. 6 בספטמבר 2013. AP
נשיא ארה"ב אובמה, היום בוועידת G20 בסנט פטרסבורג/AP

"משרד החוץ פינה אנשי צוות ובני משפחה שנוכחותם איננה הכרחית מהשגרירות בביירות בשל איומים על אזרחים אמריקנים ועל מתקנים", אמרה דוברת משרד החוץ מארי הארף. "בהתחשב במתיחות הנוכחית באזור, אנו נוקטים את הצעדים הללו מתוך כוונה להגן על עובדינו ועל בני משפחותיהם, על עובדים מקומיים ועל מבקרים", הוסיפה. לדברי הארף, גורמים במשרד ממשיכים "לבחון את המצב". בין היתר, יש חשש מפגיעה בשגרירות בבירה ביירות על ידי גורמי חיזבאללה.

בנוסף, מתכוון משרד החוץ של ארצות הברית לדלל את הנוכחות גם בקונסוליה הכללית באדנה שבטורקיה, הממוקמת לא הרחק מגבול סוריה. "הקונסוליה הכללית באדנה הורשתה לפנות אנשי צוות ובני משפחה עקב איומים", הודיע המשרד, שהמליץ לאזרחי ארצות הברית שלא לבקר בדרום-מזרח טורקיה.

לקראת תקיפה - כותרות אחרונות:
פוטין דבק בעמדתו: "רוסיה שלחה נחתת לחופי סוריה"
מדונה במסר לאובמה: "ארה"ב - הישארי מחוץ לסוריה"
"איראן הורתה לתקוף מטרות אמריקניות אם אסד יותקף"

מנהיגי 20 המדינות המתועשות בכינוס בסנקט פטרבורג, רוסיה, 5 בספטמבר 2013. רויטרס
ארדואן ופוטין, אתמול בוועידה בסנט פטרסבורג/רויטרס

על רקע המתיחות הגוברת, נועדו היום נשיא ארצות הברית ברק אובמה ועמיתו הרוסי ולדימיר פוטין בשולי ועידת G20 בסנט פטרסבורג למשך 20 דקות, אולם נותרו חלוקים בדעתם בעניין סוריה. "הם ישבו לפני פגישותיהם היום בכורסאות וניהלו שיחה של 20 דקות, אחד על אחד", אמר עוזרו של פוטין לענייני מדיניות חוץ, יורי אושקוב לסוכנות רויטרס. לדבריו, השיחה עסקה בעיקר בסוריה. "לא, עמדותיהם של נעשו קרובות יותר", הוסיף.

פוטין עצמו אמר במסיבת עיתונאים שכינס כי הוא והנשיא האמריקני נותרו בעמדותיהם, אולם הקשיבו זה לזה ומחפשים אחר דרכים להתקדם בנושא. פוטין הטיל את האחריות על השימוש בנשק הכימי בפרברי דמשק על המורדים במשטר הסורי באומרו כי מדובר בפרובוקציה. לדבריו, תקיפה אמריקנית במדינה השסועה תפגע בכלכלה העולמית ותאט את הצמיחה.

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר כי כמעט כל המנהיגים בוועידת G20 המתקיימת בסנט פטרסבורג בהשתתפותו הסכימו כי יש להוציא לפועל תקיפה צבאית בסוריה, בתגובה על השימוש בנשק כימי. "כמעט כל המנהיגים שהגיעו לוועידה עוקבים מקרוב אחר הטבח שביצע המשטר הסורי באזרחיו. הם אמרו כי הכרחי ביותר להוציא לפועל פעולה נגד דמשק", אמר ארדואן לכתבים.

על רקע המתיחות הגוברת והשתתפותו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בוועידה, דיווחה היום סוכנות הידיעות אינטרפקס כי בכוונת רוסיה לשלוח לחופי סוריה נחתת ועליה "ציוד מיוחד". לא ידוע באיזה ציוד מדובר. בדיווח צוטט גורם צבאי רוסי, שציין כי הספינה תעגון בעיר נוביסיבירסק, שם יוטען עליה הציוד, בדרכה לים התיכון.

בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" דווח הלילה מפי גורמים בוושינגטון הבירה כי ארצות הברית יירטה תשדורות שהעבירה איראן לגורמים קיצוניים בעיראק, ובהן הורתה הרפובליקה האיסלאמית לתקוף את השגרירות האמריקנית בבגדד ויעדים נוספים במקרה של תקיפה אמריקנית בשטח סוריה. על פי הדיווח, גורמי צבא בארצות הברית בוחנים תגובות אפשריות מצד סוריה, איראן ובעלות בריתן במקרה של תקיפה בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully