וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איראן הורתה לתקוף מטרות אמריקניות אם אסד יותקף"

גורמים אמריקניים צוטטו ב"וול סטריט ג'ורנל" באומרם כי טהראן הנחתה קבוצות שיעיות בעיראק לפגע בשגרירות ארה"ב בבגדד, וכן הורתה לחיזבאללה לתקוף את השגרירות בביירות

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

ארצות הברית יירטה תשדורות שהעבירה איראן לגורמים קיצוניים בעיראק בהן הורתה לתקוף את השגרירות האמריקנית בבגדד וכן יעדים נוספים, במקרה של תקיפה אמריקנית נגד סוריה – כך מסרו הלילה (שישי) גורמים רשמיים בממשל האמריקני לעיתון "וול סטריט ג'ורנל".

על פי הדיווח, גורמי צבא אמריקניים בוחנים תגובות אפשריות מצד סוריה, איראן ושותפותיהן במקרה שארצות הברית תיזום מתקפה נגד השלטון בדמשק. האמריקנים חוששים מתקיפה של ספינות קרב של צבא ארצות הברית המוצבות במפרץ הפרסי וכן מתקיפה של השגרירות בביירות על ידי חיזבאללה.

לקראת תקיפה בסוריה - סיקור מלא בוואלה! חדשות
המשבר מעמיק: "ספינת טילים רוסית בדרך לחופי סוריה"
חיזבאללה על תקיפה אמריקנית בסוריה: "טרור מתוכנן"
בריטניה: ראיות חדשות לשימוש בנוזל סארין בסוריה

חיילים ממיליציית הבסיג' של משמרות המהפכה במצעד לרגל יום השנה ה-27 לפרוץ מלחמת אירן-עירק, טהרן, ספטמבר 2007. Hasan Sarbakhshian, AP
מאמנים כוחות גם בעיראק. חיילים ממיליציית הבסיג' של משמרות המהפכה של איראן/AP, Hasan Sarbakhshian

המידע על הפעלתן האפשרית של קבוצות שיעיות בעיראק, התאפשר תודות ליירוט שיחותיו של מפקד כוח אל-קודס - הזרוע הצבאית של משמרות המהפכה של איראן - קאסם סולימאני. בנוסף, גורמים רשמיים בממשל האמריקני מעריכים כי ככל שתתעכב התקיפה בסוריה, כך תתאפשר הוצאה לפועל של נקמה מתואמת מציר אסד-איראן-חיזבאללה.

הקבוצות השיעיות בעיראק, שתומכות בלחימה של צבא אסד נגד המורדים הסונים בסוריה, מאומנות ונתמכות בידי איראן. מאז תחילת יציאת כוחות צבא ארצות הברית מעיראק, החל כוח אל-קודס לעודד ירי רקטות ופצצות מרגמה נגד מטרות שהיו מזוהות עם הצבא האמריקני.

עם זאת, פקידים בממשל צוטטו באומרם כי הסבירות לכך שאיראן וסוריה יגיבו לתקיפה האמריקנית נמוכה מהאפשרות שגורמים עצמאיים - דוגמת חיזבאללה - יוציאו פעולת נקם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully