וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 שנות מאסר לגבר מנצרת ששפך חומצה על פני נערה

האיש, בן 51, הודה כי ביצע את המעשה בעקבות סירובה להינשא לו, והורשע במסגרת הסדר טיעון. השופטים ציינו: "מעשיו עומדים בניגוד גמור לזכותה של אישה לחיות את חייה כרצונה"

צילום: ערן גילווארג, שלומי גבאי; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת גזרו היום (ראשון) תשע שנות מאסר בפועל על גבר בן 51, תושב נצרת, שהורשע בעבירות חבלה בכוונה מחמירה ואיומים, לפי הודאתו במסגרת הסדר טיעון. הנאשם, נשוי ואב לחמישה ילדים, שפך חומצה על פניה של קטינה, בת 16, לאחר שסירבה להינשא לו, ואיים עליה כי יהרוג אותה וישרוף אותה.

על פי הרשעתו של האיש, בפברואר האחרון הוא הגיע לבית של הנערה בשעות הערב המאוחרות, הקיש על חלון חדרה כמה פעמים, וכשזו פתחה את החלון שפך הנאשם חומצה לעבר פניה, ונמלט מן המקום. בני משפחתה שנזעקו למקום פינו אותה לבית חולים כשהיא סובלת מכוויה פנימית בדרכי הנשימה העליונות, שגרמה לבצקת שחייבה את הרדמתה משך כשבוע. שפיכת החומצה גרמה נזק לעיניה, והיא נזקקה לניתוחים להצלת מאור עיניה. מכתב האישום עולה כי היום המתלוננת רואה בעין אחת, ועינה האחרת מצויה בטיפול ובשיקום.

הרכב השופטים, בראשותו של סגן נשיא בית המשפט ד"ר אברהם אברהם, הבהיר כי במסגרת הסדר הטיעון, לא ניתנה למתלוננת הזכות לדרוש פיצויים מהנאשם, אולם היא יכולה לבקש זאת בתביעה אזרחית. ההגנה ביקשה להטיל על התוקף עונש של 15 שנות מאסר בפועל, אולם בעקבות הודאתו והבעת חרטה מצדו, החליטו השופטים להטיל עליו תשע שנות מאסר בלבד.

"מעשיו של הנאשם מתאפיינים בחומרה יתרה", ציינו השופטים בגזר הדין. "לאחר מסכת איומים שנמשכה תקופה ארוכה הוא כילה את חמתו בנערה. מעשיו לא נעשו ברגע אחד של התלהטות יצרים, לא כל שכן בעקבות התגרות מצד קורבנו, ופשיטא כי נעשו מתוך תכנון מוקדם, שבגדרו הצטייד הנאשם מבעוד מועד בחומצה", הוסיפו.

השופטים הדגישו כי חומרת מעשיו של הנאשם מתעצמת לאור ניסיונו לכפות על המתלוננת להינשא לו, למרות הסירוב שלה ושל משפחתה. הם טענו כי מעשיו עומדים "בניגוד גמור לזכותה של אישה לחיות את חייה כרצונה, שלא לומר לדחות בקשה של אדם להינשא לו. מעשיו של הנאשם מהווים פגיעה בערך חברתי ראשון במעלה, והדברים מכוונים לחירותה של אישה לבחור עם מי תחלוק את חייה. את הדברים הללו יש לראות על רקע האלימות הנמשכת שפשטה בחברה כלפי נשים".

לקריאה נוספת
התקיפה בחומצה: החשוד ובן 16 יואשמו גם באונס הנערה
הודו: גרם לחברתו לבלוע חומצה כשסירבה להינשא לו
טנזניה: שייח נעצר בחשד לתקיפת בריטיות בחומצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully