וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקיפה בחומצה: החשוד ובן 16 יואשמו גם באונס הנערה

קובי דוד

6.3.2013 / 11:05

הצהרת תובע הוגשה נגד השניים, קרובי משפחה, בגין אונס והתעללות במשך שנים בבת ה-16 מנצרת, שלפי החשד הותקפה בשל סירובה להינשא. "אירוע קשה שפגע בנערה שכל החיים לפניה"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

פרקליטות מחוז צפון והמשטרה הגישו הבוקר (רביעי) לבית משפט השלום בנצרת הצהרת תובע נגד תושב העיר, בן 51, החשוד בשפיכת חומצה על פניה של נערה בת 16, וכן נגד נער בן 16, בגין אונס וגרימת חבלה חמורה. לפי חשד המשטרה, השניים, קרובי משפחה, ביצעו בצעירה עבירות מין והתעללות במשך תקופה ארוכה, ואיימו עליה כי יפגעו בה. בהמשך, לפי החשד, תקף אותה המבוגר מביניהם בביתה באמצעות חומצה שהשחיתה את פניה.

החשוד בשפיכת חומצה על פניה של בת 16, בהצהרת תובע בבית  המשפט בנצרת, מרץ 2013. ערן גילווארג
אחד החשודים בהגשת הצהרת התובע בנצרת, הבוקר/ערן גילווארג

צוות חקירה מיוחד שהוקם בתחנת נצרת, בפיקודו של רב-פקד גיל משולם, אסף עדויות מהצעירה וחקר את השניים. הבוקר, במקביל להגשת הצהרת התובע, הם הובאו לדיון בהארכת מעצרם שבו צוינו לראשונה המעשים החמורים לכאורה של אונס הקטינה. "מדובר באירוע קשה ביותר, שפגע פיזית ונפשית בצעירה שכל החיים לפניה", אמר מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, ניצב רוני עטיה. לדבריו, "הקמתי צוות חקירה מיוחד לחקירת האירוע על מנת למצות את הדין עם החשודים".

מפקד תחנת נצרת, ניצב-משנה יוסי חמו, הוסיף: "עשינו הכל על מנת לאסוף ראיות, עד כדי הבשלתן והבאתם של העבריינים לדין". עורך דין סעיד חדד מהסניגוריה הציבורית, שמייצג את השניים, הכחיש את המעשים המיוחסים למרשיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

חשש לעיניה של הנערה: "מקרה קשה - רפואית ונפשית"

מצבה של הנערה מוגדר עדיין קשה, וקיים חשש כי תאבד את ראייתה. במשטרה העריכו לאחר האירוע כי התוקף פעל עקב סירובה של הצעירה להינשא לבנו. אמה של הנערה סיפרה בשיחה עם וואלה! חדשות כי החשוד הטריד את בתה בחודשים האחרונים. לדברי האם, הוא ביקש את ידה של הבת לפני כמה חודשים, אך היא סירבה לכך בתוקף. "לא ייתכן שגבר בגיל הזה יישא נערה בת 16 לאישה", הבהירה. אולם לדברי האם, מאז שסירבה בתה לבקשה, בכל פעם שיצאה מהבית נהג החשוד להגיע למקום ולהטריד את הנערה.

הנערה פונתה תחילה לבית החולים בעיר, ומשם הועברה במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה. מנהל המחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים, ד"ר ירון בר לביא, אמר לוואלה! חדשות כי הנערה מורדמת ומונשמת, וכי קיים חשש לפגיעה קשה בשתי עיניה. "אם הפגיעה היא בקרניות, הרי שניתן יהיה להשתיל לה קרניות ולהציל את ראייתה", הסביר. "אך אם זה מתחת לקרניות, הנזק הוא קשה יותר עד כדי סכנת עיוורון. כמו כן, היא סובלת מבצקת בדרכי הנשימה העליונות, בשפתיים ובלשון". ד"ר בר לביא העריך שניתן יהיה להשיב את הנערה להכרתה בעוד כמה ימים.

פרופ' איתן בלומנטל, מנהל מחלקת עיניים בבית החולים, אמר כי "מדובר במקרה מאוד קשה רפואית וטרגי ברמה האישית". לדבריו, הנערה "נפגעה מחומר חומצי שלא ידוע עדיין טיבו בשתי העיניים. הכוויות ידרשו טיפול אינטנסיבי ומוקדם עדיין לקבוע, בהיותה חסרת הכרה, אם איבדה את הראייה. אנחנו נלחמים על הראייה שלה ומקווים להציל לפחות עין אחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully