וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טנזניה: שייח נעצר בחשד לתקיפת בריטיות בחומצה

מטיף קיצוני נעצר במדינה האפריקנית בחשד שהיה מעורב בתקיפתן של שתי צעירות באי המוסלמי-ברובו זנזיבר. השתיים מתאוששות בבית החולים בלונדון. המטיף נפצע במעצר ומצבו קשה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(שתי הצעירות שנפגעו מהחומצה מגיעות לבית החולים בלונדון, ביום שישי)

מטיף מוסלמי קיצוני נעצר הבוקר (ראשון) בטנזניה שבאפריקה, בחשד שהיה מעורב בתקיפתן בחומצה של שתי צעירות בריטיות באי זנזיבר ביום רביעי האחרון. לפי דיווחים מקומיים, שייח עיסא פונדא עיסא נפגע בכתפו ממיכל של גז מדמיע כאשר ניסה להימלט מהשוטרים בדאר א-סלאם, העיר הגדולה במדינה האפריקנית. הוא נאבק על חייו בבית חולים.

שתי צעירות בריטיות הותקפו בחומצה באי זנזיבר שבטנזניה. אוגוסט 2013. רויטרס
אחת המתנדבות מפונה לטיפול בסיוע של אישה מקומית/רויטרס

שתי הצעירות, קייטי גי וקריסטי טראפ בנות ה-18, הגיעו לאי המוסלמי-ברובו השייך לטנזניה על מנת להתנדב בבתי ספר מקומיים. השתיים היו בדרכן למסעדה בסטון טאון, חלקה העתיק של הבירה זנזיבר סיטי, כאשר הותקפו לפתע בחומר הצורב בידי שני אלמונים רכובים על אופנועים שנמלטו מהמקום מיד לאחר המעשה. הן נכוו בפנים, בחזה, ובידיים ומתאוששות כעת בבית חולים בלונדון, לשם הוטסו שלשום. הרופאים הגדירו את מצבן "טוב".

מאז יום רביעי ניסתה המשטרה בטנזניה לאתר את החשודים בתקיפה ולגלות את המניע שהוביל לאירוע. איש לא קיבל אחריות ולא נמצאו ראיות למעורבותה של אואמשו, קבוצה איסלאמיסטית מקומית. בכלי תקשורת שונים היו דיווחים על כך שהשתיים הותקפו מכיוון ששרו בציבור בזמן הרמדאן, אולם לא ידוע אם הדבר נכון. בימים האחרונים נחקרו כמה חשודים, והוצע פרס כספי של 6,200 דולרים למי שיספק מידע שיוביל למעצרם של נוספים. לדברי המשטרה, זוהי הפעם הראשונה שאזרחים זרים הותקפו באי בדרך זו.

נשיא טנזניה ג'קאיה קיקווטה מבקר בבית החולים שבו אושפזו צעירות בריטיות שהותקפו בחומצה בזנזיבר. 8 באוגוסט 2013. AP
נשיא טנזניה ג'קאיה קיקווטה בבית החולים, ביום חמישי/AP

אימהותיהן של הצעירות, שהספיקו להיות בזנזיבר שבועיים מתוך שלושת השבועות שתוכננו, פרסמו בסוף השבוע הודעה משותפת ולפיה "שתי המשפחות כועסות מאוד על התקיפה שבוצעה ללא כל סיבה מוצדקת נגד בנותינו שהגיעו לזנזיבר מתוך כוונות טובות". הצעירות צפויות להישאר בבית החולים בימים הקרובים, והמשפחות ביקשו להודות לגורמים שסייעו להעבירן לבריטניה.

אזהרת מסע לתיירים

אביה של טראפ סיפר ל"דיילי טלגרף" כי פציעותיהן של השתיים בדרגות חומרה שונות, מכיוון שאחת מהן רצה לים מיד לאחר התקיפה, ואילו השנייה שטפה עצמה במים לא נקיים. סם ג'ונס, תייר בריטי שהיה במקום וסייע לשתיים, אמר ל"סאן" הבריטי כי הוא שמע אותן צורחות והבחין באחת מהן רוכנת על ברז בתא שירותים. "היא צרחה שהיא צריכה מים. זוגתי תפסה זרנוק והתחלנו לשטוף אותה". ג'ונס עצמו נכווה בידיו בעקבות הטיפול בצעירה. הוא ובת זוגו התלוו לצעירות כאשר אלה עזבו את האי לדאר א-סלאם לטיפול בבית חולים, שם ביקר אותן נשיא טנזניה ג'קאיה קיקווטה.

ביל קש, חבר פרלמנט מטנזניה, קרא למשרד החוץ במדינה לעדכן את אזהרת המסע לתיירים, מכיוון שמדובר ב"יותר מאירוע פלילי רגיל", בלשונו. המשרד עדכן את אזהרותיו וקרא לאזרחי בריטניה השוהים במדינה להישמר ולעקוב אחר ההנחיות שפרסם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully