וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפת ענק זרעה הרס בנמל התעופה של ניירובי

בשיא עונת התיירות: דליקה באולם איסוף הכבודה גרמה לשיבוש חמור בשער האווירי החשוב ביותר באפריקה. רק שלשום היה במקום פיצוץ שהשבית את ההמראות והנחיתות מקניה ואליה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נמל התעופה הבינלאומי בניירובי, בירת קניה, נסגר הבוקר (רביעי) בשל שריפת ענק שפרצה במקום. למרות עומס הנוסעים הכבד בשיא עונת התיירות לא דווח על נפגעים. לא ידועה הסיבה לפרוץ השריפה. כל ההמראות מהנמל בוטלו, והנחיתות מהנמל, הנחשב למרכזי ולחשוב ביותר באפריקה, הוסטו לשדות תעופה משניים.

כבר בתחילת האירוע הזהירו הרשויות בקניה כי "המים לכבאיות הולך ואוזל" והביעו חשש מנזק כבד לנמל התעופה. המשטרה והצבא הוזעקו למקום כדי לסייע בכיבוי השריפה, שהתלקחה בשעה 05:00.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תושבים ונוסעים שפונו מהטרמינל צופים בשריפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתב סוכנות הידיעות אי-פי בבירת קניה אמר כי מדובר ב"דליקת ענק". כתב רשת בי-בי-סי דיווח מאזור השריפה כי כל דרכי הגישה אל הטרמינלים בנמל התעופה נחסמו לגישה, כדי לאפשר לאמבולנסים להגיע למקום. בתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות נראה עשן סמיך מיתמר מאחד הבניינים בנמל התעופה. עדי ראייה אמרו כי ניתן להבחין בלהבות ממרחק של קילומטרים רבים. גורם רשמי בניירובי, שלא הזדהה בשמו, דיווח כי השריפה החלה באזור שבו חולפים הנוסעים כדי לאסוף את המזוודות אחרי הנחיתה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

האזינו לדיווח על השריפה

נמל התעופה ג'ומו קניאטה הוא משערי התעבורה העמוסים ביותר באפריקה. השריפה פרצה פחות מ-48 שעות אחרי שפיצוץ דלק באחד הטרמינלים גרם עיכובים ארוכים בהמראות והביא להסטת טיסות לאנטבה ולכמה יעדים ברואנדה.

בסוף 2011, נספו יותר מ-100 בני אדם בשריפה בצינור של תאגיד הנפט הממשלתי הקנייתי (KPC), שפרצה באזור התעשייה של ניירובי. בתקשורת המקומית דווח בשעתו כי הפיצוץ נגרם בעקבות ניסיון של תושבים לגנוב ממנו נפט מהצינור.

תשתיות התעופה באפריקה סובלות ממצב תחזוקה ירוד. בקיץ שעבר נהרגו כ-170 בני אדם בניגריה, כשמטוס התרסק לתוך שכונת מגורים צפופה בלאגוס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשרות אנשי צבא ומשטרה הוזעקו כדי לסייע בכיבוי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העשן מנמל התעופה כפי שנראה מאחת הדרכים המובילות אליו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully