וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: לא נמשיך במו"מ במקביל לבנייה בשטחים

בתום פגישת צוותי המשא ומתן המדיני בירושלים אמר גורם פלסטיני ל-AFP כי הרשות "לא יכולה להמשיך לשאת ולתת תחת מתקפה חסרת תקדים של בנייה בהתנחלויות"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

עושים שרירים. גורם פלסטיני בכיר טען הלילה (רביעי) כי הרשות הפלסטינית לא יכולה להמשיך בשיחות המשא ומתן עם ישראל במקביל להמשך הבנייה בהתנחלויות שבשטחי יהודה ושומרון. בתום הפגישה שהתקיימה אתמול בירושלים בין הנציגים הישראלים לבין הפלסטינים, אמר הגורם לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי "הצד הישראלי נחוש להמשיך במפעל ההתנחלויות שלו, ואנו לא יכולים להמשיך לשאת ולתת תחת מתקפה חסרת תקדים של בנייה בהתנחלויות". על רקע הגעתו לאזור של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, הוסיף הגורם: "המשא ומתן הישראלי-פלסטיני התמוטט במהלך השיחות שנערכו אתמול". היום צפוי קרי להיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירושלים ולאחר מכן עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בבית לחם.

ג'ון קרי ציפי לבני וסעיב עריקאת. AP
עריקאת, לבני וקרי/AP

אתמול נודע לוואלה חדשות! כי בשעות אחר הצהריים התקיימה פגישה נוספת בין צוותי המשא ומתן - שרת המשפטים, ציפי לבני, ועו"ד יצחק מולכו מן הצד הישראלי וסאיב עריקאת ומוחמד שתיה מן הצד הפלסטיני. גם אתמול האשימו גורמים מדיניים בישראל את הפלסטינים בניסיון ליצור אווירת משבר, בשל ביקורו של קרי במזרח התיכון. גורם בסביבת ראש הממשלה אמר לוואלה! חדשות כי "הפלסטינים העלו הצגה לכבוד קרי", והוסיף כי איומו של אבו מאזן לפוצץ את השיחות על רקע הבנייה בהתנחלויות, מנוגד להבנות שאליהן הגיעו הצדדים ערב חידוש המשא ומתן.

לדברי הגורם, "האיומים של אבו מאזן ושל בכירי הרשות בימים האחרונים, כולל הודעת ההתפטרות של צוות המשא ומתן הפלסטיני ביום חמישי בערב, הם חלק מניסיון ליצור לחץ על ישראל. הם עושים הרבה רעש וצלצולים, אבל את העובדות אי אפשר לשנות: הפלסטינים הסכימו בתחילת המשא ומתן לדיל של שחרור אסירים והמשך הבנייה. הם לא יכולים לסגת מהדיל הזה עכשיו, אחרי שלושה חודשים של שיחות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) חוגג עם אסירים ששוחררו מישראל, רמאללה, 30 אוקטובר 2013. Nasser Nasser, AP
מרים ידיים? אבו מאזן/AP, Nasser Nasser

שלשום תקף אבו מאזן את ההצהרות של ישראל בנוגע לכוונה להמשיך בבנייה בהתנחלויות וטען כי הדבר מהווה מכשול במשא ומתן המדיני. "עד כה לא נרשמה שום התקדמות במשא ומתן. על אף כל סבבי השיחות בין הישראלים לפלסטינים, שום דבר לא קרה בפועל, אלא להיפך - יש חשש שהמצב יוביל לפיצוץ נוכח הגברת הבנייה בהתנחלויות בעקבות שחרור האסירים", אמר יו"ר הרשות הפלסטינית. לדבריו, "ישראל היא זאת שקישרה בין ההתנחלויות לבין האסירים והמשוואה הזו תוביל לפיצוץ".

נתניהו בטקס הזיכרון ל- 40 שנה למלחמת יום הכיפורים, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
נתניהו/נועם מושקוביץ

אבו מאזן, שנפגש ביום ראשון עם צמרת פתח, התייחס אף לחששות בישראל מפני חידוש המאמץ הפלסטיני להשגת הכרה כמדינה במוסדות האו"ם, ואמר: "ההחלטה אם לפנות למוסדות הבינלאומיים של האו"ם היא בידי ההנהגה הפלסטינית בלבד". הוא התריע כי אם ישראל תשלול את אזרחותם של אסירים ערביי ישראל הצפויים להשתחרר מהכלא בישראל במסגרת המגעים בין הצדדים, "הרשות תפנה מיד למוסדות האו"ם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully