וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: אין התקדמות במו"מ, מתקרבים לפיצוץ

יו"ר הרשות הפלסטינית האשים כי "ישראל היא זו שקישרה בין ההתנחלויות לאסירים. המשוואה הזו תוביל לפיצוץ". הוא הדגיש: "ההחלטה אם לפנות לאו"ם היא בידי הפלסטינים בלבד"

רויטרס

(צפו: שחרור האסירים הפלסטינים בחודש אוקטובר במסגרת המשא ומתן המדיני)

יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, תקף את ההצהרות של ישראל בנוגע לכוונה להמשיך בבנייה בהתנחלויות וטען כי הדבר מהווה מכשול במשא ומתן המדיני. "עד כה לא נרשמה שום התקדמות במשא ומתן. על אף כל סבבי השיחות בין הישראלים לפלסטינים, שום דבר לא קרה בפועל, אלא להיפך - יש חשש שהמצב יוביל לפיצוץ נוכח הגברת הבנייה בהתנחלויות בעקבות שחרור האסירים", אמר יו"ר הרשות הפלסטינית. לדבריו, "ישראל היא זאת שקישרה בין ההתנחלויות לבין האסירים והמשוואה הזו תוביל לפיצוץ".

נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) חוגג עם אסירים ששוחררו מישראל, רמאללה, 30 אוקטובר 2013. Nasser Nasser, AP
אבו מאזן ואסירים פלסטינים ששוחררו מהכלא הישראלי בשבוע שעבר/AP, Nasser Nasser

אבו מאזן, שנפגש שלשום (ראשון) בערב עם צמרת פתח, התייחס אף לחששות בישראל מפני חידוש המאמץ הפלסטיני להשגת הכרה כמדינה במוסדות האו"ם, ואמר: "ההחלטה אם לפנות למוסדות הבינלאומיים של האו"ם היא בידי ההנהגה הפלסטינית בלבד". הוא התריע כי אם ישראל תשלול את אזרחותם של אסירים ערביי ישראל הצפויים להשתחרר מהכלא בישראל במסגרת המגעים בין הצדדים, "הרשות תפנה מיד למוסדות האו"ם".

דבריו של אבו מאזן נאמרו בעקבות תלונות מצד גורמים בכירים בישראל על כך שבמקביל למשא ומתן, הרשות הפלסטינית פועלת נגד ישראל בזירה הבינלאומית. שר הפנים, גדעון סער, הזכיר אתמול בישיבה של סיעת הליכוד את הדברים שאמרה בסוף השבוע שרת החוץ של דרום אפריקה, על כך שהפלסטינים פנו לדרום אפריקה בדרישה להקפיא את יחסיה עם ישראל. גורמים מדיניים בישראל תקפו לאחרונה גם את הפעילות הפלסטינית השקטה לקבלת הכרה ממוסדות בינלאומיים במדינה פלסטינית בגדה המערבית. הפלסטינים התחייבו במועד פתיחת המשא ומתן להימנע ממהלכים חד-צדדיים לקבלת הכרה במדינה פלסטינית, ובישראל זועמים על כך שהם ממשיכים לפעול בכיוון הזה מאחורי הקלעים. כמו כן, פנו הפלסטינים למדינות באירופה כדי לעודד אותן להרחיב את החרם הכלכלי על ההתנחלויות.

נתניהו בטקס הזיכרון ל- 40 שנה למלחמת יום הכיפורים, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
ראש הממשלה נתניהו/נועם מושקוביץ

על אף הדברים התקיפים של היו"ר הפלסטיני, אמר אתמול שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, כי ארצו תדבק במסלול הנוכחי של המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, וציין כי וושינגטון אינה רואה "אף תכנית אחרת".

ביום ראשון התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לביקורת מצד הפלסטינים על הבנייה בהתנחלויות, ואמר: "הפלסטינים ידעו שנבנה במהלך המשא ומתן. זה היה חלק ברור מהמהלך לתחילת המשא ומתן. נאמר להם בצורה ברורה שישראל לא תיקח על עצמה שום מגבלת בנייה בתקופה זו". גורם שנכח בישיבה אמר לוואלה! חדשות כי ראש הממשלה הוסיף: "כל הטענות הפלסטיניות כאילו מדובר בהפרה הן ניסיון לייצר משבר מלאכותי. ישראל עומדת בכל המחויבויות שהיא לוקחת על עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully