וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הפלסטינים ידעו שנבנה במהלך המשא ומתן"

3.11.2013 / 23:00

בשיחה עם שרי הליכוד, התייחס ראש הממשלה להצהרות הפלסטיניות המגנות את הבנייה הישראלית בהתנחלויות. לטענת נתניהו מדובר ב"ניסיון לייצר משבר מלאכותי" במשא ומתן המדיני

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (ראשון) בישיבת שרי הליכוד לביקורת מצד הפלסטינים על הבנייה בהתנחלויות ואמר: "הפלסטינים ידעו שנבנה במהלך המשא ומתן. זה היה חלק ברור מהמהלך לתחילת המשא ומתן. נאמר להם בצורה ברורה שישראל לא תיקח על עצמה שום מגבלת בנייה בתקופה זו". גורם שנכח בישיבה אמר לוואלה! חדשות כי ראש הממשלה הוסיף: "כל הטענות הפלסטיניות כאילו מדובר בהפרה הן ניסיון לייצר משבר מלאכותי. ישראל עומדת בכל המחויבויות שהיא לוקחת על עצמה".

נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) חוגג עם אסירים ששוחררו מישראל, רמאללה, 30 אוקטובר 2013. רויטרס
"ההתנחלויות הן פסולות". אבו מאזן נואם ברמאללה לאחר שחרור האסירים בשבוע שעבר/רויטרס

בליל שחרור האסירים הפלסטינים בשבוע שעבר, נשא יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן דברים באירוע ברמאללה, והתייחס במסגרתם למו"מ המדיני המתנהל מול ישראל. "כל השמועות הכוזבות על עסקה של שחרור אסירים תמורת התנחלויות הן פסולות", אמר אבו מאזן. "ההתנחלויות הן פסולות". בחודש אוגוסט האחרון, אמר יו"ר צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, בראיון שהתקיים לפני ההכרזה הישראלית על הרחבת הבנייה בשטחים כי "אלו המנסים לערער את המשא ומתן לשלום, נחושים לכפות על אנשים כמונו לעזוב את שולחן המשא ומתן". עריקאת הוסיף: "אם ממשלת ישראל סבורה שכל שבוע היא תעבור קו אדום בפעילותה בהתנחלויות, אם היא הולכת על התנהגות כזו, מה שהיא משדרת זה אי יציבות במשא ומתן".

בבוקר שלאחר שחרור האסירים, פורסם כי המינהל האזרחי מקדם בנייה של למעלה מ-2,000 יחידות דיור חדשות בשטחי יהודה ושומרון. ועדת המשנה להתיישבות של המינהל האזרחי אישרה להפקדה תכניות בנייה חדשות של 582 יחידות דיור בהתנחלויות מבודדות. בין היתר, הופקדה תכנית לבניית 160 יחידות דיור ביקיר שבשומרון, 296 יחידות דיור בבית אל ו-31 יחידות דיור באלמוג שבבקעת הירדן. כמו כן, אושרו למתן תוקף (השלב האחרון לקראת בנייה) 95 יחידות דיור בשילה שבבנימין. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף איתן דנגוט, הנחה את ועדות התכנון והבנייה במינהל האזרחי לפעול בהקדם לקידום התכניות האלה.

נתניהו בטקס הזיכרון ל- 40 שנה למלחמת יום הכיפורים, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
"הפלסטינים ידעו שנבנה במהלך המשא ומתן". נתניהו/נועם מושקוביץ

על רקע חילופי ההאשמות בין הצדדים, יגיע ביום שלישי השבוע שר החוץ האמריקני ג'ון קרי לביקור בישראל וברשות הפלסטינית, בפעם השמינית מאז מינויו לתפקיד. קרי יגיע על רקע שלושה מהלכים מדיניים קריטיים שמתנהלים במקביל: המשא ומתן הישראלי-פלסטיני, השיחות בין איראן למעצמות על תכנית הגרעין והמגעים בין ישראל לאיחוד האירופי על הצטרפות ישראל לתכנית המחקר והפיתוח "אופק 2020". בין שלושת התהליכים הללו מתקיימים קשרי גומלין הדוקים, שיעמדו במרכז הביקור הקצר של קרי בירושלים וברמאללה.

עוד בנושא:
אחרי שחרור האסירים: למעלה מ-2,000 יחידות דיור בגדה
נתניהו החליט: 1,500 דירות ייבנו מעבר לקו הירוק
לקראת ביקורו השמיני באזור: קרי מסרב להתייאש

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully