וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר מדומה? צוותי המו"מ המדיני נועדו בירושלים

אחרי הפרסומים על התפטרות הצוות הפלסטיני ואזהרות מפני "פיצוץ השיחות", לוואלה! נודע שהצוותים נועדו היום. בישראל מאשימים: הפלסטינים ניסו ליצור משבר לקראת ביקור קרי

צילום: עומר מירון, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

(צפו: נתניהו מדבר על המו"מ בישיבת שרי הליכוד, ראשון)

ממשיכים לדבר: אחרי השמועות והכותרות שנשמעו בימים האחרונים, על התפטרות צוות המשא ומתן הפלסטיני ועל פיצוץ מתקרב של השיחות בין ישראל לרשות, לוואלה! חדשות נודע כי אחר הצהריים (שלישי) נערכה פגישת משא ומתן נוספת בין הצדדים. הפגישה נערכה בירושלים, והשתתפו בה חברי צוותי המשא ומתן משני הצדדים: שרת המשפטים ציפי לבני ועו"ד יצחק מולכו מן הצד הישראלי, סאיב עריקאת ומוחמד שתיה מן הצד הפלסטיני.

ג'ון קרי ציפי לבני וסעיב עריקאת. AP
בירושלים מכחישים שהמו"מ על סף פיצוץ. עריקאת, לבני וקרי בוושינגטון/AP

נכון לשעה זו, אין שינוי גם בלו"ז הפגישות העתידי של הצוותים. גורמים מדיניים בישראל האשימו היום את הפסלטינים בניסיון ליצור אווירת משבר, לקראת הגעתו של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי לאזור. קרי, שצפוי לנחות בישראל היום בערב, ייוועד מחר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בניסיון לקדם את המשא ומתן. גורם בסביבת ראש הממשלה אמר לוואלה! חדשות כי "הפלסטינים העלו הצגה לכבוד קרי", והוסיף כי איומו של אבו מאזן לפוצץ את השיחות על רקע הבנייה בהתנחלויות, מנוגד להבנות שאליהן הגיעו הצדדים ערב חידוש המשא ומתן.

לדברי הגורם, "האיומים של אבו מאזן ושל בכירי הרשות בימים האחרונים, כולל הודעת ההתפטרות של צוות המשא ומתן הפלסטיני ביום חמישי בערב, הם חלק מניסיון ליצור לחץ על ישראל. הם עושים הרבה רעש וצלצולים, אבל את העובדות אי אפשר לשנות: הפלסטינים הסכימו בתחילת המשא ומתן לדיל של שחרור אסירים והמשך הבנייה. הם לא יכולים לסגת מהדיל הזה עכשיו, אחרי שלושה חודשים של שיחות".

בנימין נתניהו, אבו מאזן וברק אובמה בפסגה בוושינגטון ספטמבר 2010. AP
בישראל לא מתרגשים מאיומי הרשות. אבו מאזן, אובמה ונתניהו/AP

בישראל כועסים גם על הדלפות של פרטים מדיוני המשא ומתן בין הצדדים, שלטענת גורמים מדיניים, מקורן בצד הפלסטיני. שרת המשפטים לבני רמזה לכך בציוץ שהעלתה לחשבון הטוויטר שלה היום, שם כתבה כי "הפטפטת סביב המו"מ עולה מדרגה. מישהו אומר משהו ששמע, אחר מכחיש והשלישי תורם פרשנות. הסקרנות מובנת, אבל לשקט יש תפקיד חשוב בהצלחת המשא ומתן". ייתכן כי דבריה של לבני כוונו גם לפרסומים שהופיעו אתמול בחלק מכלי התקשורת בישראל, על כך שהאמריקנים מתכוונים לכפות על הצדדים הסדר קבע בתחילת 2014. שר החוץ קרי כינה את הדיווחים "לא מדויקים".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

עוד על תהליך השלום
קרי יבוא לישראל בפעם השמינית מאז נכנס לתפקידו
ערב פריצת דרך במו”מ? אבו מאזן ”בא לעשות עסקים”
ארה”ב על שחרור האסירים: ”צעד קשה, אך הכרחי”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully