וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפלסטינים מעלים הצגה לכבוד ביקורו של קרי"

5.11.2013 / 8:23

שעות לפני נחיתת שר החוץ האמריקני, גורמים בירושלים הביעו כעס על ההתנהלות הפלסטינית: "האיומים של אבו מאזן ובכירי הרשות בימים האחרונים הם ניסיון ליצור לחץ על ישראל"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(פגישת נתניהו וקרי ברומא, בחודש שעבר)

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי יגיע היום (שלישי) לביקור נוסף בישראל וברשות הפלסטינית, על רקע משבר אמון במשא ומתן. אמש התריע יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי הבנייה הישראלית בהתנחלויות עלולה להוביל לפיצוץ השיחות, והזהיר מפני אפשרות של חידוש המהלך לקבלת הכרה באו"ם מצד הפלסטינים. גורמים מדיניים בישראל הגיבו הבוקר בזעם לדברים, והאשימו כי "הפלסטינים מעלים הצגה לכבוד ביקורו של קרי", במטרה להגביר את הלחץ האמריקני על ישראל.

נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) חוגג עם אסירים ששוחררו מישראל, רמאללה, 30 אוקטובר 2013. Nasser Nasser, AP
התריע מפני פיצוץ השיחות. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם המחבלים ששחררה ישראל בשבוע שעבר/AP, Nasser Nasser

גורם בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר כי "האיומים של אבו מאזן ושל בכירי הרשות בימים האחרונים, כולל הודעת ההתפטרות של צוות המשא ומתן הפלסטיני, הם חלק מניסיון ליצור לחץ על ישראל". לדבריו, "הם עושים הרבה רעש וצלצולים, אבל את העובדות אי אפשר לשנות: הפלסטינים הסכימו בתחילת המשא ומתן לדיל של שחרור אסירים והמשך הבנייה. הם לא יכולים לסגת מהדיל הזה עכשיו, אחרי שלושה חודשים של שיחות".

קרי יגיע לישראל אחר הצהריים. הוא צפוי להיוועד עם נתניהו ועם אבו מאזן, במטרה להביא לפריצת דרך במשא ומתן. גורמים ברשות הפלסטינית טענו בימים האחרונים כי ישראל נמנעת מהצגת עמדות ברורות ומפורטות בחדר המשא ומתן, ומסתפקת באמירות כלליות ועמומות. קרי צפוי ללחוץ על נתניהו להתחיל להתייחס לנושא הפלסטיני באותה רמת פירוט שהוא מתייחס לנושא האיראני. על הפלסטינים יופעל לחץ לכבד את התנאים שלהם התחייבו ערב תחילת המשא ומתן, כולל המשך הבנייה הישראלית בהתנחלויות במקביל לשחרור האסירים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראש הממשלה נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרי ערך ביומיים האחרונים ביקור במצרים ובסעודיה, שתי מדינות שהוא מעוניין לגייס לחיזוק תהליך השלום. קרי מאמין כי גיבוי של מדינות ערב לתהליך יעניק רוח גבית לאבו מאזן, וישכנע את נתניהו כי קיימת הזדמנות ליצירת ברית אזורית אנטי-איראנית. במסיבת עיתונאים שכינס אמש בריאד, בירת סעודיה, קרי אמר כי הפרסומים שהופיעו אתמול בחלק מכלי התקשורת בישראל על כך שארצו מתכוונת לכפות הסדר קבע על ישראל והפלסטינים, "אינם מדויקים".

בנוסף לפגישות שיערוך עם נתניהו ואבו מאזן, מסתמן כי קרי יערוך גם ביקור קצר בתל אביב. משטרת ישראל הודיעה אמש כי בשעות אחר הצהריים ייסגרו לתנועה כמה רחובות הסמוכים לכיכר רבין בעיר, לשם יגיע קרי כדי להניח זר על האנדרטה לזכר ראש הממשלה יצחק רבין.

לקריאה נוספת:
אבו מאזן: אין התקדמות במו"מ, מתקרבים לפיצוץ
ערב פריצת דרך במו"מ? אבו מאזן "בא לעשות עסקים"
אחרי שחרור האסירים: למעלה מ-2,000 יחידות דיור בגדה

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully