וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי באנדרטה לזכר רבין: "ניתן להשיג את השלום"

שר החוץ האמריקני נחת בישראל כדי לדון עם נתניהו ואבו מאזן בהתקדמות המשא ומתן המדיני. הערב, הניח זר באנדרטה לזכר ראש הממשלה שנרצח, והבטיח: "נמשיך לעבוד למען השלום"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, נחת היום (שלישי) בישראל, ומחר הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן בניסיון לקדם את המשא ומתן המדיני. אולם, לפני כן, ניצל קרי את סמיכות המועדים של הגעתו ליום הזיכרון ה-18 להירצחו של ראש הממשלה,יצחק רבין, והגיע הערב לאנדרטה בתל אביב, שם הניח זר לזכרו.

קרי התייחס לניסיונות להגיע לפריצת דרך מדינית, ואמר: "נמשיך לעבוד, ואני יכול להבטיח לישראלים שארצות הברית תעמוד לצדכם בכל שלב ושלב". קרי הוסיף כי "אנחנו מאמינים שזה אפשרי, שזה טוב לכולם, ושניתן להשיג זאת. זה צריך לגרום לכל אחד בישראל להקדיש את עצמו למטרת שלום הוגן שיגן על ביטחונה של ישראל, אך יאפשר לאנשים לחיות יחד".

ג'ון קרי נואם באנדרטה לזכר רבין בתל אביב, נובמבר 2013. רויטרס
ג'ון קרי יחד עם דליה רבין ורון חולדאי, הערב/רויטרס

עוד אמר קרי, כי "זו זכות גדולה עבורי, אך גם רגע עצוב לבוא לכאן ולהיזכר באדם גדול, בגנרל גדול, ובמנהיג ואיש שלום גדול. ניתן עוד לשמוע את קולו הרועם, שמדקלם את המשפט המוכר: 'נגזר עלינו לחיות יחד'". "במקום הזה", המשיך, "רגעים בודדים לפני שחייו נלקחו, ובטרם האפשרויות לשלום שובשו בידי מעשה אלימות, הוא עמד על המרפסת הזו עם חברו שמעון פרס, ויחד הם שרו: 'אל תלחשו תפילה, רק שירו שיר לשלום בצעקה גדולה'. אנחנו נמצאים 18 שנים אחרי הרגע ההוא, וברור שאנו זקוקים לקולות שמוכנים לשיר את שיר השלום, בצעקה גדולה, באומץ. לכן אני מגיע לכאן, ללא כל אשליה בנוגע לקשיים, אך אני מגיע לכאן כדי לעבוד עם מנהיגים. עם ראש הממשלה ועם יושב ראש הרשות הפלסטינית כדי לנסות ולמצוא דרך להתקדם, כך שישראל תוכל לחיות את אותו חלום שהנשיא פרס וראש הממשלה רבין הביעו בצורה כה אלגנטית ויפה".

גם בתו של יצחק רבין, דליה, נשאה הערב דברים בכיכר. כשעלתה לנאום, פנתה לקרי ואמרה לו: "אני נרגשת ומעריכה מאוד את הגעתך למקום הזה בתל אביב, היכן שחייו (של רבין) נלקחו באכזריות לפני 18 שנים. זה סמלי מאוד שהגעת עכשיו, רק אתמול ציינו את יום הזיכרון ה-18. כל מי שעומד כאן מבין שדרכו כנראה הקדימה מעט את זמנה, אך 18 שנים הם די והותר והגיע הזמן להגיע לשלום בינינו לבין הפלסטינים".

עוד בנושא:
פרס: "אל תשלו את עצמכם, הסטטוס קוו עם הפלסטינים לא יימשך"
יחימוביץ' בכנסת: "רבין לא בחר בשלום מתוך רומנטיקה"
מדריך לרוצח הפוליטי המתחיל / דעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully