וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ה-NSA עקבה אחרי מערכות טילים ישראליות

"ניו יורק טיימס" חשף כי על הכוונת האמריקנית היו גם מערכות "אנקור שחור" ומערכות מל"טים. בנוסף, דווח כי ארה"ב צותתה למנהיג האיראני חמינאי ולמזכ"ל האו"ם באן קי-מון

גם ישראל הייתה בין המטרות של סוכנויות המודיעין האמריקניות – כך חשף אמש (שבת) "הניו יורק טיימס", בכתבת ענק שכותרתה "אף פיסה אינה קטנה מדי עבור NSA" ואשר מתבססת על מסמכים שמסר המדליף האמריקני, אדוארד סנודן. לפי הדיווח, הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) עקבה בין היתר אחר "מטרות צבאיות איכותיות", בהן פרויקטים של מטוסים ללא טייס, ומערכת הטילים המתקדמת "אנקור שחור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם הוא היה על הכוונת האמריקנית? מערכת טילי אנקור/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצד זאת, נכתב בעימון האמריקני גם על שיתוף הפעולה של ה-NSA עם מקבילתה הישראלית, יחידת 8200 של צה"ל, שעליו פורסם כבר לפני כחודשיים ב"גרדיאן" הבריטי, גם כן מתוך מסמכי סנודן. בין היתר, נטען שם כי ישראל מקבלת לידיה מידע גולמי ישירות ממערכות ה-NSA, ומעבירה לאמריקנים את המידע המעובד.

בתחקיר מזכירים מטרות "ידידותיות" נוספות של האמריקנים, ובהן מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, ששיחותיו יורטו בטרם פגישה עם הנשיא ברק אובמה בחודש אפריל האחרון, וכן מנהיגי גרמניה, צרפת, ברזיל ויפן.

גם המנהיג העליון של איראן היה יעד ריגול

מהכתבה עולה כי ארצות הברית משקיעה מאמצים רבים גם בריגול אחר מדינות עוינות, כדוגמת איראן. במאי 2009, כך לפי הפרסום, למדו אנשי הסוכנות לביטחון לאומי כי המנהיג העליון של הרפובליקה האיסלאמית, האייתוללה עלי חמינאי, תכנן ביקור נדיר לחבל הכורדים בצפון-מזרח המדינה. בעקבות זאת, ארגנה הסוכנות משימת ריגול מיוחדת, כחלק מתכנית מתמשכת שהתמקדה בחמינאי, וזכתה לכינוי "אניית קרב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מנהיג אירן עלי חמינאי במפגש עם סטודנטים בטהרן, 2 בנובמבר 2011. רויטרס
מעקב בעת ביקור בחבל הכורדים. האייתוללה עלי חמינאי/רויטרס

לפי הדיווח, תוך שיתוף פעולה עם הסוכנות האחראית על תצלומי לוויין, כמו גם על סוכנות הביון הבריטית, צוות ה-NSA למד על הרכב הפמליה של חמינאי, על כלי הרכב שבהם ישתמשו ועל אמצעי האבטחה שהם נושאים עמם. זאת באמצעות תצלומי לווין. כמו כן, הסוכנות יירטה הודעות שהועברו בשעה שמטוסים ומסוקים של המנהיג האיראני המריאו ונחתו.

כך הגיע לאוזני האמריקנים שעוזריו של חמינאי מחפשים מנוף שיעמיס אמבולנס וכבאית על משאית, לצורך הביקור בחבל הכורדים. שם, הם האזינו לחמינאי כשנשא נאום בפני תושבים במגרש כדורגל מקומי. לפי הפרסום, המטרה העיקרית לא היו דבריו של חמינאי, אלא איסוף של מידע לצרכי ציתות עתידי במקרה של משבר באיראן – כמו למשל כזה הקשור לתכניתה הגרעינית של הרפובליקה האיסלאמית.

עוד על מסמכי סנודן:
"ארה"ב חדרה לרשתות פנימיות של גוגל"
ראש המודיעין בארה"ב: מדינות בעולם מאזינות לאובמה
אובמה על ההאזנות למרקל: "מדובר במידע מסווג"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully