וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ההאזנות: "ארה"ב חדרה לרשתות פנימיות של גוגל"

"וושינגטון פוסט" דיווח כי הסוכנות לביטחון לאומי תקפה גם רשתות של יאהו. במקביל, השבועון האיטלקי "פנורמה" דיווח כי ארה"ב צותתה לשיחות של האפיפיור ובכירי הוותיקן

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(שר החוץ הרוסי לברוב מתייחס לפרשת ההאזנות)

העיתון האמריקני "וושינגטון פוסט" חשף אתמול (רביעי) מסמך סודי של ה-NSA מינואר האחרון, המפרט את הדרך שבה מיירט הארגון את תעבורת האינטרנט של משתמשי האתרים גוגל ויאהו, על ידי חדירה לרשתות הפנימיות והעברת הרשומות למסדי נתונים במפקדת הסוכנות. לפי הפרסום, ה-NSA אספה 181,280,466 רשומות אינטרנטיות במהלך חודש דצמבר בלבד.

הפרסום על חדירת ה-NSA לרשתות הפנימיות של ענקיות האינטרנט הפתיעה רבים, בעיקר מכיוון שכפי שפורסם בעבר, גישה לרשומות האינטרנט של גוגל ויאהו הוענקה ל-NSA במסגרת פרויקט "PRISM", בהליך שאושר בבית המשפט בארצות הברית. הפרויקט שנחשף כעת מהווה עליית מדרגה בכך שלראשונה נודע כי ה-NSA השתמשה ביכולות המתקדמות שלה לבצע תקיפה של חברות אמריקניות.

ראש ה-NSA, קית' אלכסנדר, הכחיש את הפרסום ב"וושינגטון פוסט", ואמר: "אני לא מכיר את הדוח". הוא טען כי לסוכנות "אין גישה לשרתי גוגל ויאהו", והוסיף כי ה-NSA "אינה מורשה" לבצע מעשה שכזה, שצריך לדבריו "להיות מאושר בהליך משפטי".

בכירים בבית הלבן ובמשרד מנהל המודיעין הלאומי (DNI), המפקח על פעילות ה-NSA, סירבו לאשר או להכחיש את הטענות. בהצהרה רשמית, נמסר מגוגל כי "הטענות, לפיהן הממשלה יירטה תעבורה בין מרכזי המידע שלנו, הן מדאיגות, ואנחנו לא מודעים לפעילות שכזו".

"NSA צותת לאפיפיור ולקרדינלים"

בתוך כך, השבועון האיטלקי "פנורמה" טען אתמול כי השירותים החשאיים של ארצות הברית האזינו לקרדינלים בותיקן לפני בחירת האפיפיור החדש במרץ האחרון. המגזין טען כי הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי צותתה לשיחות שניהל האפיפיור טרם בחירתו. עוד נכתב שם כי "הוא עניין את השירותים החשאיים האמריקניים מאז 2005, לפי אתר ההדלפות ויקיליקס".

אתר האינטרנט "קריפטום" פרסם דוח לפיו ה-NSA יירט 46 מיליון שיחות טלפון באיטליה בזמן שבין דצמבר 2012 וינואר 2013, ביניהם, לטענת "פנורמה", שיחות יוצאות ונכנסות של הוותיקן. השיחות חולקו, לפי הדיווח, לארבע קטגוריות, "כוונות ההנהגה", "איומים למערכות פיננסיות", "יעדי מדיניות חוץ" ו"זכויות אדם".

דובר הוותיקן, פדריקו לומברדי, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP: "לא שמענו דבר על העניין הזה ואיננו מודאגים". מועצת הקרדינלים האחראית לבחירתו של האפיפיור ידועה בסודיות האופפת אותה, ואף הותקנה במקום במערכת לשיבוש אותות סלולריים, על מנת למנוע הדלפות מדיוני המועצה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הודה ביום שני האחרון במהלך ראיון לרשת ABC כי פעולותיה של ה-NSA נבחנות מחדש כדי לוודא שיכולותיה נמצאות תחת פיקוח. "ככלל, לפעולותיה של ה-NSA יש מטרה אחת – לוודא שאזרחי ארצות הברית מוגנים, וכי ההחלטות שאני מקבל הן טובות", אמר אובמה, והוסיף: "אני עושה את השימוש הסופי במודיעין שהם אוספים, אבל הם מעורבים במגוון של נושאים. אנחנו נותנים להם הנחיות לגבי המדיניות, אולם בשנים האחרונות ראינו כי יכולותיהם ממשיכות להתפתח ולהתרחב, ולכן אני יוזם כעת בחינה מחדש, כדי לוודא שמה שהם מסוגלים לעשות, הוא גם מה שהם צריכים לעשות".

עוד בנושא
אובמה על ההאזנות למרקל: "מדובר במידע מסווג"
קמרון מאיים: נפעל נגד עיתונים שיפרסמו מידע חשאי
דיווח: ארה"ב צותתה ל-60 מיליון שיחות בספרד

(עדכון ראשון: 19:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully