וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על ההאזנות למרקל: "מדובר במידע מסווג"

בראיון לרשת ABC סירב נשיא ארה"ב לאשר כי ה-NSA צותתה לטלפון הסלולרי של קנצלרית גרמניה, אולם הודה כי פעולות הסוכנות נבחנות מחדש כדי לוודא שיכולותיה מפוקחות

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא ארצות הברית ברק אובמה סירב לאשר אמש (שני) את הדיווחים על ההאזנות של הסוכנות לביטחון לאומי האמריקנית (NSA) לטלפון הסלולרי של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. בראיון לרשת ABC אמר אובמה כי הוא מסרב לדון במידע מסווג. ואולם, אובמה הודה כי פעולותיה של ה-NSA נבחנות מחדש כדי לוודא שיכולותיה נמצאות תחת פיקוח.

דיווח: אובמה ידע כבר ב-2010 שארה"ב מאזינה למרקל. רויטרס
הורה להעמיק את ההאזנות לקנצלרית? מרקל ואובמה/רויטרס

"ככלל, לפעולותיה של ה-NSA יש מטרה אחת – לוודא שאזרחי ארצות הברית מוגנים, וכי ההחלטות שאני מקבל הן טובות", אמר אובמה, והוסיף: "אני עושה את השימוש הסופי במודיעין שהם אוספים, אבל הם מעורבים במגוון של נושאים. אנחנו נותנים להם הנחיות לגבי המדיניות, אולם בשנים האחרונות ראינו כי יכולותיהם ממשיכות להתפתח ולהתרחב, ולכן אני יוזם כעת בחינה מחדש, כדי לוודא שמה שהם מסוגלים לעשות הוא גם מה שהם צריכים לעשות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"אובמה רצה לדעת הכל על מרקל"

שלשום דיווח ה"בילד" הגרמני כי אובמה ידע על תכנית הציתותים לטלפון הנייד של מרקל, ואף הורה להעמיק אותם. הדיווח, שכותרתו "אובמה רצה לדעת הכל על מרקל", התבסס על מקורות ב-NSA. בשבוע שעבר שוחחה מרקל עם אובמה, אחרי שנודע לה על ההאזנות. לפי דיווחים בעיתונים "פרנקפורטר אלגמיינה" ו"דר שפיגל", אובמה הבטיח לה כי הוא לא היה מודע להאזנות, ואף אמר כי לו ידע על כך, הרי שהיה מורה לעצור מיד את המעקב.

אתמול דיווחו כלי התקשורת בספרד כי ה-NSA אף צותתה לכ-60 מיליון שיחות טלפון בספרד בחודש. זאת בהתבסס על מסמכים שהדליף עובד ה-NSA לשעבר, אדוארד סנודן. לפי העיתונים "אל-פאיס" ו"אל-מונדו", הסוכנות אספה מספרי טלפון ומיקומים של בעלי המכשירים, אולם לא את תוכן השיחות. את הדברים חשף העיתונאי הבריטי גלן גרינוולד, שהיה הראשון לפרסם את המסמכים הסודיים בחודש יוני האחרון. הבית הלבן סירב להגיב לפרסומים.

כמו כן לפני שבוע חשף העיתון הצרפתי "לה מונד", גם כן על בסיס מסמכי סנודן, כי ארצות הברית הקליטה לא פחות מ-70 מיליון שיחות בחודש בצרפת. לפי המסמכים, הסיבה לכך הייתה חיפוש אחר חשודים בטרור, אולם כללה גם מניעים מדיניים. כמו כן, הריגול ענה גם על אינטרסים עסקיים של הממשל בוושינגטון. ואילו ה"גרדיאן" הבריטי חשף בשבוע שעבר כי ארצות הברית הייתה אחראית למעקב טלפוני אחר 35 מנהיגים בעולם, שזהותם לא פורסמה. בדיווחים אחרים בגרמניה פורסמה זהותה של אחת מאותם מנהיגים – קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. ואמנם, בשבוע שעבר שוחחה מרקל עם אובמה ודרשה ממנו הבהרות בנושא.

עוד על פרשת ההאזנות
דיווח: ארה"ב צותתה ל-60 מיליון שיחות בספרד
דיווח: אובמה ידע כבר ב-2010 על ההאזנות למרקל
מסמכי סנודן: "ארה"ב צותתה ל-35 מנהיגים בעולם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully