וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אובמה ידע כבר ב-2010 על ההאזנות למרקל

היומון "בילד" מדווח כי חרף הכחשותיו, הנשיא האמריקני ידע על הציתותים לטלפון הנייד של מנהיגת גרמניה, ואף הורה להכין עליה תיק אישי. "גם הקנצלר שרדר היה נתון למעקב"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ידע על תכנית הציתותים לטלפון הנייד של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ואף הורה להעמיק אותם - כך מדווח הבוקר העיתון "בילד".

הדיווח התפרסם הבוקר (ראשון) בכותרת "אובמה רצה לדעת הכל על מרקל" ומופיע במהדורת סוף השבוע של היומון הנפוץ בגרמניה. הוא מתבסס על מקורות בסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית (NSA).

בשבוע שעבר שוחחה מרקל עם אובמה, אחרי שנודע לה על ההאזנות. לפי דיווחים בעיתונים "פרנקפורטר אלגמיינה" ו"דר שפיגל", אובמה הבטיח לה כי הוא לא היה מודע להאזנות, ואף אמר כי לו ידע על כך, הרי שהיה מורה לעצור מיד את המעקב.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בוועידת מנהיגי אירופה. בריסל, 25 באוקטובר 2013. AP
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, בסוף השבוע שעבר בבריסל/AP

ואולם, לפי הדיווח של ה"בילד" עולה כי ראש ה-NSA, קית' אלכסנדר, דיווח לאובמה עוד ב-2010 על ההאזנות הנעשות לטלפון של מרקל. "אובמה לא עצר את המעקב אלא נתן לו להימשך", מדווח העיתון הגרמני, המתבסס על מקור בכיר ב-NSA.

בהמשך הדרך, נטען, הורה הבית הלבן להכין תיק מקיף על מרקל, שכן אובמה "דרש לדעת הכל על האישה הזאת". ה"בילד" מציין כי גם קודמה של מרקל, הקנצלר גרהרד שרדר, היה נתון להאזנות בימי ממשל ג'ורג' בוש, ובפרט ערב הפלישה לעיראק ב-2003.

לקריאה נוספת
דיווח: ארה"ב עקבה אחר הטלפון של מרקל מאז 2002
אלפים הפגינו בוושינגטון נגד תכנית הציתותים של NSA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully