וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים: קוריאה הצפונית משדרגת אתר לשיגור טילים

חוקרים מארה"ב בדקו צילומי לוויין של האתר ומצאו שנעשות עבודות בנייה בכן השיגור שלו. כביש הגישה לאתר מאפשר הגעת משגרים ניידים, ייתכן שכהכנה להצבת טילים גדולים יותר

קוריאה הצפונית מרחיבה את אתר שיגור הטילים המרכזי במדינה – כך עולה מניתוח תמונות לוויין עדכניות שעשו מומחים אמריקנים. לדבריהם, ייתכן שהעבודות בתחנה לשיגור לוויינים "סוהאי" שבמערב המדינה נעשות כהכנה להצבת טילים גדולים יותר ומשגרים ניידים.

האנליסט ניק הנסן מאתר "38 צפון", המנוהל על ידי המכון ליחסי ארה"ב-קוריאה בבית הספר של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, אמר כי תצלומי הלוויין מתחילת החודש מעידים על בנייה נרחבת באתר, הכוללת כן נוסף ושטוח לשיגור טילים, והרחבה של כביש הגישה לכלי רכב כבדים. על פי הנסן, הכביש המחוזק יכול לשמש לנסיעת משגרים ניידים. לדבריו, נעשות גם עבודות בנייה במגדל שבו נעשה שימוש לשיגור הלוויין בדצמבר 2012, גם זאת, ייתכן, כהכנה לשיגור לוויין נוסף.

מפת אתר שיגור משודרג בצפון קוריאה. AP
תצלום הלוויין שעליו התבסס הניתוח/AP

על פי הנסן, ייתכן שהשדרוג בכן השיגור יכול להסתיים בקרוב, מה ש"יאפשר לפיונגיאנג להתקדם עם שיגור נוסף לחלל אם תבחר לעשות כן". הוא הוסיף כי שאר עבודות הבנייה יכולות להסתיים עד אמצע שנת 2014.

שיגור הלוויין בשנה שעברה עורר סערה, ונחשב מסווה לניסוי בטיל בליסטי בין-יבשתי, תוך הפרת העיצומים של האו"ם. על פי דיווחים בכלי התקשורת הממלכתיים במדינה, בשבוע שעבר הודיע נציג מטעם קוריאה הצפונית על כוונת ארצו להמשיך לשגר לוויינים.

לקריאה נוספת:
"צפון קוריאה מנסה נשק כימי על מתנגדי משטר"
"קוריאה הצפונית מפעילה מחדש כור פלוטוניום"
בדרך לשיגור? "צפון קוריאה שינעה טילים נוספים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully