וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צפון קוריאה מנסה נשק כימי על מתנגדי משטר"

עריקים מהמדינה המסוגרת טענו בפני חוקרים אמריקנים כי המשטר ביצע ניסויים בגז באסירים פוליטים בכמה אתרים סודיים. "ההורים הנשימו מפה לפה את הילדים - ומתו"

חוקרים אמריקנים טוענים שקוריאה הצפונית עושה ניסויים באסירי המשטר כדי לבחון נשק כימי. האתר "38 צפון", המופעל על ידי אוניברסיטת ג'ון הופקינס, מדווח כי הניסויים מתבצעים באסירים המוחזקים בגולאגים מבודדים. החוקרים מבססים את מסקנותיהם על עדויות מפי אסירים ושומרים לשעבר שהצליחו לערוק למערב.

עריק ששימש שומר ב"מחנה הריכוז 22" תיאר כי הניסויים בוצעו באסירים בריאים, שהוכנסו לתאי זכוכית שאליהם הוזרם גז. "באופן רגיל, משפחות נטו להישאר יחד, אך אסירים יחידים נצמדו לפינות", העיד השומר לשעבר בדוח שחיבר האתר. "מדענים פיקחו מרחוק על התהליך כולו".

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. יולי 2013. AP
"קשה לאשר את עצם קיום הניסויים". המנהיג קים ג'ונג-און/AP

לפי עדותו, משפחה שלמה נחנקה מגז באחד הניסויים. "ראיתי אותם מתים - הורים, בן ובת. ההורים הקיאו וגססו, וניסו להציל את הילדים עד הרגע האחרון באמצעות הנשמה מפה לפה. רק אז קלטתי שגם האסירים מסוגלים להביע רגש אנושי".

חייל לשעבר בצבא קוריאה הצפונית העיד כי היה שותף לניסויים שעשתה פיונגיאנג באי בחופה המערבי של המדינה, שבמסגרתם היה שימוש בנשק כימי וביולוגי נגד ילדים בעלי מוגבלויות. הדבר גם פורסם בדוח של ארגון זכויות אדם בקוריאה הדרומית בחודש יוני האחרון. הדוח טען, עם זאת, כי "קשה מאוד לאשר" את עצם קיום הניסויים במתנגדי המשטר.

תיעוד ראשון: פקחי האו"ם במתקן כימי בסוריה. רויטרס
מספקת נשק כימי גם לסוריה. מאגרי הנשק של אסד/רויטרס

עם זאת, מצוין בדוח כי "בהתבוננות כוללת, בהתחשב במה שידוע כיום על הדרך בה נוהג המשטר באסירים פוליטיים בקוריאה הצפונית, אפשר להסיק כי קיימת מדיניות של הרעלה במינון נמוך של בני אדם בניגוד לרצונם".

הנשק הכימי שמייצר המשטר הדיקטטורי בפיונגיאנג הם ציאניד, סארין, פוסגן, כלור, ועוד חומרים נוספים ממשפחת גז החרדל. בדוח נטען עוד כי קוריאה הצפונית סיפקה טכנולוגיית נשק כימי בין היתר למצרים, איראן, לוב וסוריה מאז שנת 1990.

עוד על המדינה המסוגרת בעולם:
צפון קוריאה מאיימת: "הצבא מוכן בכל רגע נתון"
סוף העולם: היום שאחרי נפילת קוריאה הצפונית
"קוריאה הצפונית מפעילה מחדש כור פלוטוניום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully