וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קוריאה הצפונית מפעילה מחדש כור פלוטוניום"

מכון מחקר אמריקני טוען כי תמונות לוויין מוכיחות שהמדינה המבודדת מחדשת את הפעילות שהופסקה בכור בניונגביון ב-2007. "זה יאפשר להם להרחיב את מאגר הפצצות הגרעיניות"

בעוד העולם כולו עסוק בשאלה אם ארצות הברית ובעלות בריתה יתקפו בסופו של דבר בסוריה, משטר דיקטטורי אחר מזכיר לקהילה הבינלאומית שאסור להתעלם ממעשיו. סוכנות הידיעות איי.פי דיווחה אתמול (רביעי) כי תמונות לוויין מקוריאה הצפונית חושפות שהמדינה המבודדת מפעילה מחדש כור פלוטוניום במתקן הגרעיני בניוגביון. על פי הדיווח, המסתמך על נתונים של מכון המחקר ארצות הברית-קוריאה הצפונית בבית הספר על שם ג'ונס הופקינס ללימודים בינלאומיים מתקדמים, משטרו של קים ג'ונג-און ממשיך בקידום תכנית הגרעין.

הפעילות בכור בניונגביון הופסקה בשנת 2007 בעקבות הסכם התפרקות מנשק. בחודש אפריל האחרון הודיעה פיונגיאנג על כוונתה לחדש את הפעילות בכור כחלק מאיומיה כלפי ארצות הברית וקוריאה הדרומית לאחר הביקורת הבינלאומית הקשה על הניסויים הגרעיניים וניסויי הטילים שערכה. דוברת מחלקת המדינה האמריקנית לשעבר, ויקטוריה נולנד, אמרה אז כי הפעלתו של הכור מחדש תהיה "מדאיגה מאוד". מאז נרגעו מעט הרוחות, ופיונגיאנג וסאול חידשו את הערוץ הדיפלומטי ביניהן.

המתחם הגרעיני בניונגביון, קוריאה הצפונית, 2007. AP
המתחם הגרעיני בניונגביון, 2007/AP

לפי מכון המחקר האמריקני, בתמונות לוויין מה-31 באוגוסט נראה קיטור לבן מיתמר מעל בניין סמוך לכור. בבניין ישנן טורבינות קיטור וגנרטורים חשמליים המונעים על ידי חום שמייצר הכור. על פי הדיווח, צבעו של הקיטור ונפחו מעידים כי הכור פועל, או לכל הפחות נמצא בהכנות לפעילות. תגובת מחלקת המדינה לדברים לא נמסרה. בשירות המודיעין הלאומי בקוריאה הדרומית סירבו לאשר את הדברים.

"הפעלתו של הכור מחדש תואמת דפוס של התרחבות מתמשכת בתכניות הנשק להשמדה המונית של קוריאה הצפונית לאחר הניסויים הגרעיניים והניסויים שביצעה בטילים", אמר ג'וול וויט, בכיר במחלקת המדינה לשעבר. "כור פעיל יאפשר לפיונגיאנג לחדש את ייצור הפלוטוניום, אם כי בקנה מידה קטן, וזה יאפשר לה להרחיב באטיות את מאגר הפצצות הגרעיניות שברשותה".

לקריאה נוספת
דניס רודמן: ”פגשתי את הבת של קים, הוא אב נהדר”
ספינה של קוריאה הצפונית נעצרה עם ”ציוד לטילים”
ארה”ב לקוריאה הצפונית: מעשים - לא רק דיבורים

(עדכון ראשון: 23:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully