וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניס רודמן: "פגשתי את הבת של קים, הוא אב נהדר"

9.9.2013 / 8:30

הכדורסלן לשעבר בא לקוריאה הצפונית, נפגש עם הדיקטטור המסתורי וזכה לפגוש את בתו הפעוטה, ג'ו-איי. "הם משפחה נהדרת", אמר. את אובמה וקלינטון הגדיר בדרך אחרת: "שמוקים"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און הוא אב לבת קטנה - כך לדברי הכדורסלן האמריקני לשעבר, דניס רודמן. רודמן, שהתארח בפיונגיאנג בשבוע שעבר ונפגש עם הדיקטטור הצעיר, אמר ש"קים הוא חבר לחיים". זאת, לדבריו, בניגוד לנשיא ברק אובמה ולשרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון, אותם כינה "שמוקים".

בשנה האחרונה נפוצו שמועות רבות על כך שקים ורעייתו רי סול-ג'ו הביאו ילד לעולם, כדי לבסס את שלטון המשפחה באמצעות יורש עתידי.

עד היום לא התייחסה התקשורת הממלכתית בפיונגיאנג לשמועות על כך שקים, כבן 30, הוא אב לילד. ואולם, בכמה תמונות שהופצו לתקשורת בשנה שעברה, נראתה רי בבטן תפוחה, כשמעיל גדול מכסה את כרסה ההריונית. בתקשורת בקוריאה הדרומית דווח בהרחבה על כך שרי נעלמה מעין הציבור למשך חודשים ארוכים - פרק זמן שבו ככל הנראה ילדה את הבת.

דניס רודמן מבקר את שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און. ספטמבר 2013. רויטרס
רודמן, בנמל התעופה בבייגינג', מציג תצלומים מהמפגש האחרון עם קים ג'ונג און/רויטרס
דניס רודמן מבקר את שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און. ספטמבר 2013. רויטרס
דניס רודמן מבקר את שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און. ספטמבר 2013/רויטרס

רודמן, מבקר תכוף במדינה המבודדת, סיפר ל"גרדיאן" הבריטי כי זכה להחזיק בידיו את הפעוטה, ג'ו-איי. "קים הוא אבא טוב, ויש לו משפחה נהדרת", אמר. "לא אכפת לי מה אתם חושבים עליו. אני לא שם על זה".

לפי המסורת, השלטון בדיקטטורה בקוריאה הצפונית עובר מאב לבנו, לכן לא צפוי כי ג'ו-איי תירש את אביה בבוא היום.

עם זאת, יצוין כי כמה נשים במשפחת קים אוחזות בתפקידי מפתח במערכת השלטון, ומושכות מאחורי הקלעים בחוטים של מנגנוני המפלגה. הבולטת שבהם היא קים קיונג-הוי, דודתו של קים, שככל הנראה מסייעת לו להשתלט על הצבא.

דניס רודמן מבקר את שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און. ספטמבר 2013. רויטרס
רודמן בשובו מפיונגיאנג. "פגש משפחה נהדרת"/רויטרס

בתום הביקור בפיונגיאנג, שארך ארבעה ימים, נחת רודמן בנמל התעופה בבייג'ינג, ונשאל על-ידי כתבים האם שוחח עם קים על שחרורו של קנת ביי, מדריך טיולים אמריקני שנכלא במדינה בעבירות לא-ברורות.

ביי ככל הנראה מוחזק כקלף מיקוח לקראת מו"מ עם ארה"ב בנושא תכנית הגרעין של קוריאה. חרף התקוות כי רודמן יוכל לסייע במגעים לשחרורו, הכדורסלן לשעבר שב בידיים ריקות.

"נחשו מה", אמר רודמן לכתבים, "זה לא התפקיד שלי לברר לגבי קנת ביי. תשאלו את אובמה עליו, תשאלו את הילרי קלינטון. תשאלו את השמוקים האלה".


מהריון ללידה בקוריאה הצפונית
פיונגיאנג ציינה שנה למות השליט - עם רמז להריון
רי, אשתו של קים ג'ונג און, נעלמה למשך חודשיים
דיווחים בדרום: "שליט קוריאה הצפונית הפך לאב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully