וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה ציינה שנה למות השליט - עם רמז ללידה

רויטרס

17.12.2012 / 18:12

בפיונגיאנג נערכו היום טקסים לזכרו של "המנהיג היקר", קים ג'ונג-איל, שמת בגיל 69 והוריש את הדיקטטורה לידיו של בנו המסתורי, שאשתו הופיעה הבוקר עם בטן בסימן הריון

רויטרס

בקוריאה הצפונית ציינו היום (שני) שנה למותו של מנהיג המדינה, קים ג'ונג-איל, ושנה לעלייתו לשלטון של בנו, קים ג'ונג-און. ההמונים התקהלו למרגלות ארמון השמש "קומסוסאן", שם חנוטה גופתו של קים לצד גופת אביו, "מייסד האומה" קים איל-סונג. טקס הזיכרון המרכזי נערך בבירה פיוניגיאנג בהשתתפות מאות אלפי אזרחים. שליט המדינה השקיף על הנוכחים לצד רעייתו הטריה, רי סול-ג'ו, שלבשה מעיל עבה שהזין את חרושת השמועות לפיהן היא הרה עם בנו הראשון של קים.

בטקס השתתפו גם מדענים, שלדברי הטלוויזיה הרשמית נטלו חלק בשיגור המוצלח של הטיל, שבשבוע שעבר הציב לוויין בחלל. היה זה שיגור הטיל השני בשנת שלטונו הראשונה של קים. השיגור הראשון בחודש אפריל נכשל, כשהטיל התפרק באוויר זמן קצר אחרי ההמראה.

זה חודשיים שיש שמועות על הריונה של רי

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג-און, צופה בשיגור טיל לחלל. דצמבר 2012. רויטרס
קים בחדר השיגור של הטיל, בשבוע שעבר/רויטרס

קים ג'ונג-איל לקה בלבו ומת ב-17 בדצמבר 2011 בגיל 69. המדינה בישרה על מותו לציבור רק יומיים לאחר מכן. הטלוויזיה הממלכתית שידרה במשך ימים ארוכים תצלומים של תושבים מתאבלים על מותו של "המנהיג היקר", ששלט ללא עוררין בקוריאה הצפונית במשך 17 שנים, בודד אותה בעולם והרעיב את תושביה.

לפי ההסברים הרשמיים שנמסרו, קים האב מת במהלך נסיעה ברכבת, ולבו פסק לפעום כתוצאה מ"תשישות פיזית ונפשית". בימים שאחרי מותו ולפני שנמסרה ההודעה כי בנו "מונה" לרשת אותו, גברה עוד יותר המתיחות בגבול עם קוריאה הדרומית, שחששה כי הצפון ינצל את תקופת חילופי השלטון להפגנות כוח באמצעים צבאיים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
צפון קוריאה מציינת שנה למותו של קים ג'ונג איל. רויטרס
דיוקנם של קים ג'ונג-איל ושל קים איל-סונג מוצגים בפיונגיאנג, הבוקר/רויטרס

לאורך השנה האחרונה, ייצב קים את שלטונו באמצעות הדחה של קצינים רבים משורות הפיקוד הגבוה, קים, שחונך במערב, השיב לצבא קצינים ששירתו בו בתקופת שלטונו של אביו, ובהדרגה קידם את עצמו במפלגת השלטון ובמנגנוני משרד ההגנה. במקביל, הוא התחתן בסתר עם אישה אלמונית, שכעת ייתכן שנושאת את בנו. המנהיג הצעיר, כבן שלושים, עדיין נחשב לתעלומה בעיני המערב, למרות שהקל מעט על הצנזורה הנוקשה בארצו, והתיר לכלי תקשורת זרים להיכנס לבירה פיונגיאנג.

לקריאה נוספת
קים נבחר לאיש השנה של קוראי מגזין "טיים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully