וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לקוריאה הצפונית: מעשים - לא רק דיבורים

ארה"ב השיבה להצעתה של קוריאה הצפונית לקיים שיחות שלום והבהירה כי עליה ראשית להשהות את תכניתה הגרעינית. ראש הסגל בבית הלבן: משא ומתן היא תמיד "הדרך שמתקבלת בברכה"

ארצות הברית אמרה היום (ראשון) כי היא מקבלת בברכה את הצעתה של קוריאה הצפונית לשיחות בדרג גבוה, אך הבהירה כי עליה ראשית להשהות את תכניתה הגרעינית וכי לא תוכל "להתחמק בדיבורים" מסנקציות בינלאומיות. ראש הסגל בבית הלבן, דניס מקדונו, אמר כי משא ומתן היא תמיד "הדרך שמתקבלת בברכה", אך על שיחות שכאלה להיות "אמיתיות ומבוססות על קיום המחויבויות שלהם".

"נשפוט אותם על פי המעשים שלהם, לא על ידי המילים היפות ששמענו אתמול", הוסיף מקדונו בראיון לרשת CBS האמריקנית. "בשורה התחתונה הם לא יוכלו להתחמק במילים מהסנקציות המשמעותיות שמוטלות עליהן עכשיו, סנקציות שרוסיה תמכה – וחשוב מכך – שסין תמכה בהן".

המתיחות בין ארצות הברית לבין קוריאה הצפונית התגברה לאחר שהשנייה ביצעה ניסוי גרעיני שלישי בחודש פברואר האחרון. הניסוי הוביל לסבב נוסף של סנקציות מצד המערב, שהציתו איום חמור מצד פיונגיאנג על מתקפה גרעינית נגד סיאול ווושינגטון. פגישת משא ומתן בין קוריאה הדרומית לצפונית נקבעה לאמצע חודש יוני, והייתה אמורה להיות הראשונה בין הצדדים זה שש שנים – אך זו בוטלה ביום שלישי האחרון בשל חילוקי דעות על הפרוטוקול.

היום פרסמה קוריאה הצפונית הצהרה שקראה לקיום שיחות עם וושינגטון: "אנו מציגים שיחות בדרג גבוה בין (הצפון) וארצות הברית בכדי להוריד מהמתח ולהבטיח שלום וביטחון לאזור", נכתב שם. קוריאה הצפונית הביעה נכונות "לשיחות נרחבות ומעמיקות" בנושאים כגון יצירת "עולם ללא נשק גרעיני" – תכנית שמקדם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, וקראה לוושינגטון לקבוע את הזמן והמקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully