וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינה של קוריאה הצפונית נעצרה עם "ציוד לטילים"

16.7.2013 / 9:56

הספינה הפליגה מקובה, וכשנעצרה בכניסה לתעלת פנמה ניסה הקברניט להתאבד. נשיא פנמה הציג תמונה של מתקן מתכתי גדול שהוסלק בארגזים של סוכר חום: "אסור להבריח נשק דרכנו"

פנמה עצרה ספינה שהפליגה תחת דגל קוריאה הצפונית כשבבטנה ציוד החשוד כנשק. נשיא פנמה, ריקרדו מרטינלי, אמר הבוקר (שלישי) כי המטען הוסלק בארגזים של סוכר חום. 35 אנשי צוות שהיו בספינה נעצרו. קברניט הספינה ניסה להתאבד.

הרשויות עצרו את הספינה בכניסתה לתעלת פנמה, מפני שחשדו בה שהיא מבריחה סמים. הספינה הפליגה מקובה, אחת מבעלות הברית האחרונות של המשטר הקומוניסטי המבודד של קוריאה הצפונית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
נשיא פנמה מרטינלי מציג בטוויטר את המטען החשוד שהוחבא בארגזי הסוכר/מערכת וואלה, צילום מסך

בתמונה שפרסם בטוויטר, הציג נשיא פנמה מרטינלי גוף מתכתי גדול שאותר בספינה. לדבריו, מדובר ב"ציוד מתוחכם לטילים". הוא אמר לרדיו הממלכתי כי המשטרה מתכוונת לפרוק את המטען כולו, ולבדוק מה נשאה הספינה. "מדינות העולם יודעות היטב שאסור להבריח נשק בתעלה", ציין.

העיצומים שהטיל האו"ם על קוריאה הצפונית, בשל תכנית הגרעין שלה, אוסרים על המדינה לייבא ציוד להרכבת טילים, ולכל היותר מותר לה לרכוש תחמושת קלה. העיצומים הוקשחו שוב בשנה האחרונה בשל הניסוי הגרעיני השלישי והתת-קרקעי שערכה המדינה ב-12 בפברואר, והם מתירים למדינות אחרות לעצור ספינות של קוריאה הצפונית, כדי לערוך בהן חיפוש.

שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און. מאי 2013. רויטרס
שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און. קובה היא ידידה קרובה של המשטר המבודד/רויטרס

שליח קוריאה הצפונית לאו"ם, סין סון-הו, קרא בחודש שעבר להסיר את העיצומים שהטילה ארה"ב על ארצו והפציר במדינות החברות בארגון שלא להישמע להם.

קוריאה הצפונית קראה בחודש יוני לשיחות בדרג ישיר עם וושינגטון, "כדי להוריד את רמת המתח ולהבטיח "עולם ללא נשק גרעיני". ארה"ב השיבה בחיוב, אך הבית הלבן הבהיר כי ראשית, פיונגיאנג חייבת לעצור את תכניתה הגרעינית. ראש הסגל בבית הלבן, דניס מקדונו, אמר כי המדינה "אינה יכולה מהעיצומים באמצעות דיבורים", אך הבהיר כי משא ומתן תמיד יתקבל בברכה. "נשפוט אותם על פי מעשים, ולא על ידי מילים יפות", אמר.

לקריאה נוספת
סיאול מתריעה: לקוריאה הצפונית טילים שמגיעים עד ארה"ב
ארה"ב: מוכנים למשא ומתן עם פיונגיאנג - אבל תמורת מעשים
איזו מתנה מוזרה חילק השליט קים לקציניו ביום ההולדת?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully