וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה מאיימת: "הצבא מוכן בכל רגע נתון"

8.10.2013 / 6:31

לאחר שבמרץ התנערה פיונגיאנג מהסכם שביתת הנשק, הצהיר אתמול דובר הצבא כי יהיו "השלכות הרסניות" להגעת ספינות אמריקניות לנמלים בקוריאה הדרומית לשם תמרון עם סיאול

דובר צבא קוריאה הצפונית הזהיר הלילה (שלישי) את ארצות הברית מפני "השלכות הרסניות" שעלולות לנבוע מהגעת ספינות ונושאות מטוסים אמריקניות לנמלים בקוריאה הדרומית.

הוא הוסיף כי הצבא העלה את כוננות הכוחות ומוכן לצאת למבצע, על רקע המתיחות הגוברת בין פיונגיאנג לבין ארצות הברית וקוריאה הדרומית: "יחידות הצבא השונות קיבלו צו חירום מהפיקוד העליון להתכונן לפי התוכניות המבצעיות שאושרו בעבר, ולהישאר בכוננות מבצעית ליציאה למבצע בכל רגע נתון".

קצינים בצבא צפון קוריאה במצעד בפיונגיאנג, מרץ 2013. AP
יחידות הצבא "בכוננות מבצעית ליציאה למבצע בכל רגע נתון". קצינים במצעד צבאי/AP

בהצהרה שהעניק לסוכנות הידיעות הממשלתית KCNA, הבהיר דובר הצבא כי האחריות ל"אסון הנוראי והבלתי צפוי" נופלת באופן מלא על כתפיה של ארצות הברית. 28,500 חיילים אמריקנים מוצבים בקוריאה הדרומית, וארצות הברית מקיימת תרגילים עם הדרום באופן קבוע.

שר ההגנה של קוריאה הדרומית אמר אתמול כי הספינות האמריקניות באזור, כולל נושאת המטוסים "ג'ורג' וושינגטון", משתתפות בתרגיל חיפוש והצלה שגרתי, וכל ביקורת מצד הצפון היא "שגויה".

בחודש מרץ האחרון קוריאה הצפונית הכריזה כי הסכם שביתת הנשק ששם קץ ללחימה ב-1953, לאחר מלחמת קוריאה, אינו מחייב אותה, ואף איימה בשימוש בנשק גרעיני לתקיפת ארצות הברית ושכנתה מדרום. לפי הערכות מודיעיניות, ברשות פיונגיאנג מספיק חומר בקיע על מנת להרכיב עד עשר פצצות גרעיניות. הדיקטטורה המבודדת התעלמה עד כה מאזהרות בינלאומיות שלא לפתח טילים גרעיניים ארוכי-טווח.

באוגוסט האחרון התקיים ניסיון לשיחות בין הצדדים, שהוביל לפתיחה המחודשת של פארק תעשיה משותף הנסגר באפריל על רקע המתיחות הגוברת. עם זאת, השיחות נבלמו ולא הושגה מאז התקדמות משמעותית.

לקריאה נוספת
סוף העולם: היום שאחרי נפילת קוריאה הצפונית
”קוריאה הצפונית מפעילה מחדש כור פלוטוניום”
דניס רודמן: ”פגשתי את הבת של קים, הוא אב נהדר”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully